ایران ملوانان هند را آزاد کرد

اقتصادنیوز چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 16:33
اقتصادنیوز: اداره کل کشتیرانی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از رایزنی با ایران، ۱۰ ملوان هندی یک کشتی که در ژوئیه ۲۰۲۵ در بندر جاسک توقیف شده بود، آزاد شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقامات اداره کل کشتیرانی هند اعلام کردند که ۱۰ ملوان هندی که در ژوئیه ۲۰۲۵ در توقیف یک نفتکش در ایران بازداشت شده بودند، پس از «رایزنی دیپلماتیک مستمر» آزاد شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: اداره کل کشتیرانی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملوانان کشتی ام‌وی هاربر فونیکس پس از توقیف این شناور در ژوئیه ۲۰۲۵ در نزدیکی بندر جاسک در ایران بازداشت شده، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و زندانی شده بودند، آزاد شده‌اند.

این اداره دریانوردی افزود: «ملوانان اکنون آزاد شده و به سلامت به هم پیوسته‌اند و تمهیدات لازم برای بازگشت هرچه سریعتر آنان به هند در حال هماهنگی است.»

دهلی نو و تهران روابط دیپلماتیک و تجاری دیرینه‌ای دارند اما هند هم‌زمان روابط نزدیکی را نیز با آمریکا و رژیم صهیونیستی حفظ می‌کند.

هند که هزاران ملوان فعال در منطقه خلیج فارس دارد در جریان مذاکرات برای آزادی ملوانان سیاست دیپلماسی خاموش و اظهارنظر حداقلی را دنبال کرده است.

دهلی نو جزئیات بیشتری درباره دلیل بازداشت ملوانان یا خود کشتی که سایت‌های ردیابی آن را به‌عنوان یک نفتکش محصولات نفتی با پرچم پالائو ثبت کرده‌اند، ارائه نداده است.

منابع و مقامات رسمی ایران هنوز گزارش‌ها درباره آزادی این ملوانان را رد یا تایید نکرده‌اند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.