خطر مرگ به خاطر مجسمه غول پیکر مسی در هند

مشرق نیوز چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 19:50
مجسمه ۲۱ متری لیونل مسی در شهر کلکته به دلیل ایجاد خطر برای ساکنین اطراف این منطقه برچیده می‌شود.

به گزارش مشرق، مقامات ایالت بنگال غربی هند دستور برچیدن فوری مجسمه ۲۱ متری لیونل مسی در شهر کلکته را صادر کردند. این تصمیم در پی گزارش‌های نگران‌کننده مردمی مبنی بر «تکان‌خوردن سازه در باد» و پس از تأیید نقص ساختاری شدید توسط مهندسان اتخاذ شده است.

این تندیس به دلیل قرارگیری در مجاورت یک جاده پرتردد و خط مترو از یک اثر هنری به یک تهدید امنیتی بالقوه برای جان شهروندان تبدیل شده.

خطر مرگ به خاطر مجسمه غول پیکر مسی در هند

مجسمه فایبرگلاسی با اسکلت فلزی، در دی‌ماه گذشته توسط تیمی ۴۵ نفره طی ۲۷ روز ساخته شد و شخص مسی به‌صورت مجازی از آن رونمایی کرد. کلکته به‌عنوان قطب فوتبال هند، پیش‌ازاین نیز سابقه میزبانی از مسی را داشته است؛ حضوری که البته با حواشی و درگیری‌های فیزیکی در ورزشگاه «سالت‌لیک» همراه بود و حالا با برچیده‌شدن این تندیس، سریال حواشی فوق‌ستاره آرژانتینی در این شهر تکمیل می‌شود.

شرادوات موکرجی، نماینده مجلس ایالتی گفته به دلیل وزن زیاد و ارتفاع سازه، عملیات جابه‌جایی پیچیده است. در حال حاضر، نیروهای امدادی برای پیشگیری از سقوط احتمالی، مجسمه را با طناب‌ مهار و اطراف آن را با موانع فیزیکی مسدود کرده‌اند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.