به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست توجیهی و آموزشی با هدف تبیین وضعیت منابع آبی و بررسی راهکارهای صیانت از سفرههای زیرزمینی با حضور ذینفعان کلیدی قطب کشاورزی شرق استان سمنان افزود: تعدیل پروانهها امری ضروری است.
وی با اشاره به وضعیت بحرانی مخازن آب، گفت: اجرای طرحهای تعادلبخشی نتایج مثبتی در کاهش روند افت آبخوانها داشته است که نشاندهنده اثربخشی مدیریت فعالانه منابع آب با همکاری کشاورزان است.
وی با اشاره به تکالیف قانونی مدیریت منابع آب و نحوه محاسبه خسارات وارده به آبخوانها، بر ضرورت آگاهی کشاورزان چارچوبهای قانونی و مدیریت مصرف تاکید کرد.
مدیر امور منابع آب منطقهای شاهرود گفت: برگزاری نشستهای رو در رو عامل مهم ایجاد شفافیت، تقویت اعتماد متقابل میان بدنه اجرایی و بهرهبرداران و در نهایت، حفظ سرمایه حیاتی آب برای نسلهای آینده محسوب میشود.
به گزارش ایرنا، شاهرود پس از سمنان، دومین شهر استان با بیشترین میزان کمبود آب است.














