سومین تولد کره گورخر پارک ملی کویر گرمسار ثبت شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 23:38
سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از ثبت سومین تولد کره گورخر پارک ملی کویر گرمسار طی سال جاری خبر داد و گفت: این زادآوری گامی امیدوار کننده در مسیر تقویت جمعیت این گونه نادر است.

سعید یوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از ثبت سومین زادآوری گورخر در پارک ملی کویر مرکزی گرمسار طی روز چهارشنبه خبر داد و بیان کرد: دو ثبت قبلی در اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های میدانی با تلاش مستمر کارشناسان حیات وحش و محیط بانان هر سه کره گورخر در سلامت کامل هستند.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان این زادآوری را رخداد مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: این ثبت نشانه تداوم روند موفق تکثیر و حفاظت از این گونه ارزشمند است.

یوسف پور اضافه کرد: ثبت این رویداد گامی امیدوار کننده در راستای تقویت جمعیت این گونه و موفقیت برنامه های حفاظتی در منطقه است.

وی افزود: این ثبت نشانه فراهم بودن شرایط زیستگاه برای زادآوری و معرفی مجدد گورخر به منطقه است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.