وزیر خارجه فرانسه: پاریس بخشی از جنگ در منطقه نیست

الف پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 04:27
ژان نوئل بارو وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی تاکید کرد که پاریس بخشی از جنگ در منطقه خاورمیانه نیست.

به گزارش ایرنا، ژان نوئل بارو در گفت وگو با شبکه العربیه افزود: ما با مقامات ایران در ارتباط و تماس هستیم.

وی با بیان اینکه ما شرط‌های خود را برای لغو تحریم‌های ظالمانه اروپایی به ایران اعلام کرده‌ایم، گفت: امانوئل مکرون رئیس جمهور (فرانسه) و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایران در تماس مستمر هستند.

بارو بیان کرد: ما در طول جنگ ثابت کرده‌ایم که فرانسه شریکی قابل اعتماد است.

وی مدعی شد: ماموریت بین المللی ما در تنگه هرمز صرفا دفاعی و برای اسکورت کشتی‌ها انجام می‌شود. 

وزیر خارجه فرانسه گفت: ما برای اطمینان بخشی به خدمه کشتی‌ها و شرکت‌های بیمه در مورد تنگه هرمز تلاش می‌کنیم. 

بارو ادامه داد: نقش آفرینی ما در لبنان ادامه دارد و بدون فرانسه هیچ آتش بس واقعی برقرار نخواهد شد.

وزیر خارجه فرانسه افزود: آتش بس در لبنان شکننده است اما این آتش بس باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه ما برای خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: اشغال مناطقی در جنوب لبنان توسط (رژیم) اسرائیل، ثبات و صلح را تهدید می‌کند.
 
 
 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.