به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سپاه نیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای تاکید کرد که دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند.
متن بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:
بسم الله القاسم الجبارین
فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم
به دنبال تعرض سحرگاه امروز پنجشنبه ارتش متجاوز آمریکا به نقطهای در حاشیه فرودگاه بندر عباس با پرتابههای هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی مبدا تجاوز در ساعت ۴/۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت.
این پاسخ یک اخطار جدی است تا دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت تکرار، پاسخ ما قاطع تر خواهد بود.
مسئولیت عواقب آن با متجاوز است.
و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم.
گفتنی است که حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد صدای ۳ انفجار از شرق شهر بندرعباس شنیده شد.
بنا بر گزارش تنسیم، پیگیریها از منابع نظامی نشان میدهد که در ماجرای اتفاقات نظامی ساعاتی پیش در بندرعباس، 4 شناور قصد عبور بدون مجوز از تنگه هرمز را داشتهاند که با شلیک اخطار نیروی دریایی ایران مجبور به توقف و بازگشت شدهاند.
پیشتر یک منبع آگاه نظامی به خبرگزاری تسنیم گفته بود: «ساعاتی پیش یک نفتکش آمریکایی با خاموش کردن سیستم راداری خود قصد عبور از تنگه هرمز را داشت که با اقدام سریع و قاطع نیروی دریایی سپاه و شلیک به سمت آن، مجبور به توقف و بازگشت شد.
در مقابل، ارتش آمریکا به زمین سوختهای در اطراف بندرعباس شلیک کرد که صدای انفجارها مربوط به این ماجرا بوده است؛ این شلیک هیچ خسارت جانی یا مالی به همراه نداشته است.»
رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: ارتش آمریکا حملات هوایی جدیدی را علیه یک سایت نظامی ایران انجام داد که تهدیدی برای نیروها و ناوبری ما در تنگه هرمز محسوب میشد.