به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد جمالیان افزود: این مرکز درمانی متعلق به جامعه کارگری و بیمهشدگان است و هیچ نهادی بدون ساخت کلینیک جایگزین در همان منطقه، حق حذف یا تخریب آن را ندارد.
وی در واکنش به مباحث مطرحشده پیرامون تملک کلینیک ابنسینا تأمین اجتماعی در اراک، اظهار کرد: این کلینیک متعلق به جامعه شریف کارگری و بیمهشدگان تأمین اجتماعی است و سالها محل ارائه خدمات درمانی به کارگران، بازنشستگان و خانوادههای آنان بوده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ نهادی حق ندارد با تصمیمات شتابزده، حقوق درمانی این قشر زحمتکش را تضییع کند و تامین پارکینگ و توسعه شهری ضروری است، اما نه به قیمت حذف یا تضعیف زیرساختهای درمانی کارگران.
جمالیان با اشاره به لزوم وجود جایگزین پیش از هرگونه جابهجایی، تصریح کرد: اگر قرار بر تملک یا انتقال کلینیک باشد، ابتدا باید در همان منطقه، مرکز درمانی جایگزین با امکانات کامل احداث بهرهبرداری شود و سپس درباره هر تصمیم دیگری صحبت شود؛ نه اینکه مردم و بیمهشدگان در برابر عمل انجامشده قرار گیرند.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: طبق بررسیهای انجامشده، تاکنون هیچگونه جایگزین رسمی برای کلینیک ابنسینا تعیین و معرفی نشده است و تا زمانیکه این موضوع به صورت شفاف و عملیاتی مشخص نشود، مطرح کردن بحث حذف یا تملک این مرکز درمانی، اقدامی غیرکارشناسی و قابل تأمل است.
جمالیان تاکید کرد: انتظار میرود شورای اسلامی و شهرداری اراک به جای انتخاب سادهترین مسیر، راهکارهای کارشناسی و کمهزینهتر را برای مردم دنبال کنند.
وی گفت: به عنوان نماینده مردم اراک، اجازه تضییع حقوق درمانی جامعه کارگری را نخواهم داد و این موضوع را با جدیت پیگیری میکنم.













