هشدار هواشناسی برای خراسان جنوبی؛ دمای هوا تا ۶ درجه افزایش می‌یابد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 12:28
بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از افزایش میانگین ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا تا شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: در این خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

سمیه لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، تا شنبه هفته آینده روند تغییرات دما در خراسان جنوبی افزایشی خواهد بود و میانگین دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه گرم‌تر می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی افزود: در این شرایط مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه آب و برق ضروری است و شهروندان باید در مصرف بهینه انرژی همکاری لازم را داشته باشند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف، آماده به کار بودن سیستم‌های سرمایشی در سالن‌های پرورشی و همچنین تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها توصیه می‌شود.

لطفی ادامه داد: تأمین انرژی جایگزین برق در گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی نیز باید مورد توجه بهره‌برداران قرار گیرد تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی در برخی ساعات افزایش ابر، وزش تندباد و وقوع گرد و خاک نیز در بعضی نقاط استان قابل پیش‌بینی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.