بازگشت زائران عرفه از مهران همچنان ادامه دارد

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 13:29
ایلام - ایرنا - فرماندار مهران از تداوم موج بازگشت زائران عرفه به کشور از مسیر پایانه مسافربری شهید سلیمانی گذرگاه مرزی این شهرستان خبر داد.

حیدر نعمتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که در ۱۲ ساعت گذشته تا صبح امروز هفت هزار و ۵۰۰ نفر آمد و رفت در پایانه مرزی مهران ثبت شده که از این تعداد چهار هزار و ۷۰۰ نفر به کشور ورود کرده‌اند.

وی افزود که در محل پایانه اتوبوس‌های برون‌شهری برای انتقال زائران به استان‌های مبدا با قیمت مصوب استقرار دارند.

نعمتی یادآور شد که صبح امروز در راستای نظارت بر روند فعالیت اتوبوس‌ها، اعضای ستاد تنطیم بازار استان از جمله تعزیرات‌حکومتی از نزدیک وضعیت بلیت‌فروشی واحدهای اتوبوسی مستقر در پایانه را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه روز عرفه در سال جاری با تعطیلات پایانی هفته همزمان شد، موج بازگشت زائران تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

از ابتدای خرداد تا امروز ۱۳۳ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده‌اند که ۷۵ هزار نفر آنها بازگشت به کشور داشته‌اند.

استان ایلام سالانه مسیر رفت‌وآمد زمینی بیش از هشت میلیون زائر و گردشگر است.

گذرگاه مرزی مهران در ۹۰ کیلومتری جنوب باختری ایلام به عنوان مهم‌ترین مسیر تردد میان دو کشور ایران و عراق در مناسبت‌های مذهبی مانند عرفه، محرم و اربعین مأوای سفر چندین میلیونی زائران عتبات عالیات است.

اربعین سال گذشته افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی از این گذرگاه مرزی تردد کردند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.