تأکید قطر بر حل مسالمت‌آمیز بحران‌های منطقه

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 15:35
تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ژاپنی خود، بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز بحران‌های منطقه و دستیابی به توافق آتش‌بس پایدار تأکید کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، «توشیمیتسو موته گی» وزیر خارجه ژاپن، تماسی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر برقرار کرد و دو طرف در این تماس تلفنی، در مورد روابط و همکاری دو کشور، راهکارهای تقویت این روابط و نیز تلاش‌های میانجی‌گرانه پاکستان بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کردند.

آل ثانی در این تماس تلفنی بر ضرورت تعامل مثبت همه طرف‌ها با تلاش‌های میانجی‌گرانه جاری به منظور فراهم کردن زمینه حل ریشه‌های بحران از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو با هدف دستیابی به توافق پایدار برای جلوگیری از شروع مجدد تنش‌ها تأکید کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی ادعا کرد: یک توافق میان ایالات متحده آمریکا و ایران تنظیم شده و اکنون در انتظار نهایی شدن است و جنبه‌ها و جزییات نهایی توافق در دست بررسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

«اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که دو طرف در مرحله نهایی‌سازی یادداشت تفاهمی هستند که محور اصلی آن پایان جنگ است. وی تصریح کرد که پایان تعرضات دریایی آمریکا، که واشنگتن از آن با عنوان محاصره دریایی یاد می‌کند، و آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این یادداشت تفاهم است.

این درحالی است که سرلشکر پاسدار علی عبداللهی، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص)، هفته گذشته با هشدار جدی به آمریکا و هم‌پیمانان صهیونیست آن، بر آمادگی بی‌سابقه نیروهای مسلح ایران برای مقابله با هرگونه تهدید تاکید کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.