استاندار مرکزی: تمام ظرفیت استان در جهت احیای واحد تولیدی بکار گرفته شده است

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 18:24
خمین - ایرنا - استاندار مرکزی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های استان برای احیای واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در جنگ تحمیلی سوم بکار گرفته شده است، گفت: این اقدام در شرایط دشوار اقتصادی و جنگی کشور حرکتی راهبردی و امیدآفرین است که ضمن جلوگیری از واردات بی‌رویه و خروج ارز، زمینه‌ساز صادرات به کشورهای همسایه خواهد شد.

به‌گزارش ایرنا، مهدی زندیه‌وکیلی روز پنجشنبه در آیین فعال‌سازی مجدد واحد تولید انواع ظروف چینی در شهرستان خمین افزود: این اقدام حرکتی مهم و راهبردی در شرایط دشوار کشور است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی با اتکا به توان داخلی می‌تواند از واردات بی‌رویه و خروج ارز جلوگیری کند و زمینه‌ساز صادرات محصولات ایرانی به کشورهای همسایه شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تولید لوازم خانگی در کشور از ظرفیت‌های مهم صنعتی است، افزود: رهبر شهید همواره بر تولید و مصرف کالای داخلی تأکید داشتند و خوشحالیم که مجموعه‌های صنعتی کشور با تکیه بر همین نگاه، امروز در مسیر توسعه قرار گرفته‌اند.

زندیه‌وکیلی با بیان اینکه سال ۱۴۰۴ برای خمین سالی سخت بود، اظهار کرد: در جنگ ۱۲ روزه، استان مرکزی ۴۰ شهید تقدیم کرد که ۲۶ نفر از آنان از خمین بودند و در جنگ تحمیلی سوم نیز ۲۱ شهید از این شهرستان تقدیم شد و در ناآرامی‌های دی‌ماه نیز مشکلاتی برای استان ایجاد شد.

وی تصریح کرد: با وجود همه این شرایط، سرمایه‌گذاران با شجاعت وارد میدان شدند و واحدی را که دچار مشکلات جدی بود، دوباره فعال کردند.

استاندار مرکزی با قدردانی از سرمایه‌گذار و کارکنان این واحد صنعتی گفت: راه‌اندازی دوباره مجموعه متوقف‌شده بسیار دشوارتر از ساخت یک واحد جدید است و این کار همت، توکل و عشق به تولید می‌خواهد.

استاندار مرکزی گفت: امروز شاهدیم که کارآفرینان ما با وجود زیان‌ها و فشارها، نیروی انسانی خود را حفظ کرده و چرخ تولید را حفظ کردند.

زندیه وکیلی با اشاره به سابقه کمبود لوازم خانگی در دهه ۶۰ افزود: امروز در حالی خطوط تولید جدید راه‌اندازی می‌شود که کشور درگیر جنگ اقتصادی با قدرت‌های بزرگ است و این موفقیت‌ها نتیجه تلاش مردم و کارآفرینان است، نه وابسته به دولت.

وی با اشاره به آسیب‌دیدن ۲۳۴ کارخانه کشور در جنگ اخیر گفت: بخش زیادی از این واحدها دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند، زیرا صنعت در ایران نهادینه شده و کارآفرینان ما عاشق تولید و توسعه هستند.

استاندار مرکزی با تأکید بر ظرفیت‌های استان مرکزی از جمله نیروی انسانی متخصص، موقعیت جغرافیایی در مسیر شمال به جنوب، نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در مسیر خطوط انتقال انرژی و راه‌آهن سراسری افزود: این استان برای توسعه صنعتی آماده است و امیدواریم این سرمایه‌گذاری آغازگر فعالیت‌های گسترده‌تر در خمین و سراسر استان باشد.

زندیه‌وکیلی با تأکید براینکه دستگاه‌های اجرایی موانع پیش‌روی تولیدکنندگان را برطرف کنند، افزود: ملت ایران قدرشناس کسانی است که در روزهای سخت کنار کشور ایستادند و با خرید کالای ایرانی از تولیدکنندگان حمایت کردند.

خمین می‌تواند نخستین شهرستان کشور در بهینه‌سازی مصرف انرژی باشد

فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: فعال‌سازی مجدد واحد تولیدی چینی‌سازی در خمین اتفاق خوبی است که با همراهی مسئولان شهرستان و استان و با سرمایه‌گذاری یک شرکت سرمایه‌گذار معتبر رقم خورد و نشان داد که با هم‌افزایی و وحدت می‌توان مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کرد.

وحید براتی‌زاده با قدردانی از حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی افزود: در آخرین جلسه همت اقتصادی که با حضور استاندار برگزار شد، رسیدگی به مشکلات صنایع از مهم‌ترین دستاورهای کار بود و خوشبختانه امروز شاهد نتیجه بخشی از آن پیگیری‌ها هستیم.

فرماندار خمین ادامه داد: در جلسات همت اقتصادی که هر سه‌شنبه برگزار می‌شود، مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و دستورات لازم برای رفع موانع صادر می‌شود.

براتی‌زاده همچنین با اشاره به پیگیری مطالبات کارگران این واحد صنعتی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم، مشکلات مربوط به بیمه تأمین اجتماعی بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده، بخشی از این دغدغه‌ها برطرف شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد روزی خوب برای صنعت و کارگران شهرستان هستیم، گفت: پس از یک سال پرتنش و در شرایطی که کشور با فشارهای اقتصادی و چالش‌های مختلف روبه‌رو بوده، راه‌اندازی مجدد این واحد صنعتی نتیجه تلاش جمعی مسئولان و بخش خصوصی است.

فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه انرژی اشاره کرد و افزود: خمین توانسته با استفاده از انرژی خورشیدی و تعویض لامپهای کم مصرف در معابر ۲ مگاوات در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

براتی‌زاده گفت: در حوزه گاز نیز پیشنهاد شده است که بخاری‌های منازل با تجهیزات بهینه جایگزین شوند تا گواهی صرفه‌جویی در مصرف انرژی از سوی وزارت نفت صادر شود.

مدیرعامل شرکت‌های زنجیره‌ای تولید لوازم خانگی در کشور نیز گفت: آغاز طرح تعویض رایگان موتور کولرهای آبی با همکاری مسئولان محلی در دستور کار قرار دارد.

حسن جلائی‌پور با اشاره به نقش همکاری دستگاه‌های محلی در راه‌اندازی دوباره واحد تولیدی انواع ظروف چینی در خمین اظهار کرد: اجرای چنین اقدام بزرگی بدون همراهی و حمایت مسئولان شهرستان، به‌ویژه فرماندار محترم و مدیران داخلی، به این سرعت امکان‌پذیر نبود و ظرفیت نیروی انسانی این واحد به زودی به ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی افزود: در روزهای اخیر، اقدامات مهمی در زمینه تعویض موتور کولرهای آبی با همکاری نهادهای مسئول انجام شده و در همین راستا برنامه‌هایی برای گسترش این طرح در استان مرکزی نیز در دست بررسی است.

مدیرعامل شرکت‌های زنجیره‌ای تولید لوازم خانگی با بیان اینکه ظرفیت فعلی مجموعه تکمیل شده است، تصریح کرد: در آینده نزدیک و با حمایت مسئولان استان، تلاش خواهیم کرد زمینه اجرای این طرح را در استان مرکزی نیز فراهم کنیم تا تعویض موتور کولرهای آبی به‌صورت رایگان آغاز شود.

جلائی‌پور ادامه داد: موتورهایی که در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نوعی هستند که فاقد تسمه، پولی و فلکه‌اند و موتور به‌صورت مستقیم چرخش را انجام می‌دهد و همین موضوع موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی با اشاره به مزایای این فناوری گفت: این نوع موتور علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف برق، از نظر عملکرد نیز بازده بهتری دارد و گرمای کمتری در داخل مجموعه ایجاد می‌کند.

جلائی‌پور همچنین با اشاره به برخی چالش‌های ساختاری در حوزه مصرف انرژی، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مسئول، این طرح به‌زودی در استان مرکزی نیز اجرایی شود و مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.