وزیر خزانه‌داری ترامپ هم عمان را تهدید کرد

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 19:18
بعد از دونالد ترامپ وزیر خزانه‌داری او هم اقدام به تهدید عمان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز (پنجشنبه) در توییتی عمان را به تحریم در صورت همکاری با ایران بر سر تنگه هرمز تهدید کرد.

او نوشت که دولت ایالات متحده هرگونه تلاش برای وضع سیستم عوارض در تنگه هرمز را تحمل نخواهد کرد.

بسنت به طور خاص به عمان هشدار داد که وزارت خزانه‌داری به طور تهاجمی هر عاملی (مستقیم یا غیرمستقیم) را که در تسهیل عوارض این تنگه نقش داشته باشد، هدف قرار خواهد داد و طرف‌های شریک با ایران جریمه خواهند شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در نشست کابینه خود در کاخ سفید، عمان را تهدید کرد که اگر این کشور به همراه ایران بخواهد تنگه هرمز را کنترل کند، «آنها را منفجر خواهد کرد».

با این تهدید، فهرست کشورهایی که ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری خود به آنها حمله کرده یا تهدید به حمله کرده، به 15 کشور رسیده است.

این یعنی از هر 13 کشور جهان، یک کشور هدف تهدید یا حمله نظامی رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته است.

ترامپ در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود که از ژانویه 2025 آغاز شد تاکنون به 7 کشور حمله نظامی کرده است: ایران، عراق، نیجریه، سومالی، سوریه، ونزوئلا و یمن.

علاوه بر این، ترامپ هفت کشور دیگر را نیز تهدید به حمله کرده یا امکان حمله به آنها را رد نکرده است: کانادا، کلمبیا، کوبا، گرینلند (که بخشی از قلمرو دانمارک است)، مکزیک، پاناما و اکنون عمان. در دوره اول ریاست‌جمهوری او نیز مکزیک و کره شمالی مورد تهدید قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/ 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.