به گزارش ایرنا، «محمد جواد آقایی» روز پنجشنبه در بازدید از اداره کل غله استان بر اهمیت مدیریت راهبردی ذخایر استراتژیک تاکید کرد و از برنامهریزی برای تقویت ذخیره گندم و آرد شهرستان خبر داد.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه اداره کل غله استان ادامه داد: این بازدید با هدف پیگیری مصوبات و اقدامات پیشین در زمینه وضعیت ذخیرهسازی گندم و نحوه توزیع آرد در سطح استان انجام شده است.
این مسوول با اشاره به گزارشهای ارائهشده درباره میزان ذخایر فعلی در سیلوهای استان تصریح کرد: با توجه به فصل کنونی که زمان برداشت محصول گندم در استانهای خوزستان و فارس است انتظار میرود سهمیه مناسبی برای استان یزد تخصیص یابد که بخش عمده آن به تامین نیازهای شهرستان اختصاص خواهد یافت.
آقایی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش حجم ذخایر استراتژیک در ماههای پیشرو خاطرنشان کرد: با برنامهریزیهای صورتگرفته و پیشبینیهای انجامشده در زمینه ظرفیتسازی برای ذخیرهسازی، تدابیر لازم اتخاذ شده تا در زمینه تامین و توزیع آرد و گندم در سطح استان هیچگونه دغدغهای وجود نداشته باشد و روند خدمترسانی به مردم به سهولت انجام پذیرد.
در این بازدید نیز " سید جلال موسوی "، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی یزد گزارش مبسوطی از وضعیت موجودی سیلوها، نحوه تامین آرد نانواییها و چالشهای پیشرو ارائه کرد و هماهنگی میان دستگاههای نظارتی و اجرایی را برای مدیریت بهینه توزیع، ضروری دانست.
سطح زیر کشت محصول گندم در سطح استان بیش از ۳۰ هزار هکتار است .
از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد، ۳۲ هزار و ۳۵۴ هکتار (معادل ۲۹ درصد) زراعی و ۷۹ هزار و ۶۴۶ هکتار (معادل ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد.
بخش عمده درآمد کشاورزان مربوط به باغبانی و کشت محصولاتی مانند پسته، انار، زردآلو ، زعفران و گیاهان دارویی است.
استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۷۰ درصد در شهرستان یزد سکونت دارند.














