به گزارش ایرنا، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: بهرهبرداری از این مجموعه ورزشی در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و تجهیزاتی انجام گرفته است.
حمیدرضا خانمحمدی تصریح کرد: اولویت دولت چهاردهم اتمام پروژههای نیمهتمام در سراسر کشور است، استخر شهدای دانشآموز گچساران که سالها راکد مانده بود، با پیگیریهای مستمر سرانجام به مرحله بهرهبرداری رسید.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از حمایتهای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و پیگیریهای مکرر نماینده منطقه در جهت تخصیص اعتبارات و تکمیل فضاهای آموزشی و ورزشی قدردانی کرد.
سرمایهگذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای رفاه دانشآموزان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، اعتبار هزینه شده برای این پروژه را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مجموعه با زیربنای ۲ هزار متر مربع و در زمینی به مساحت کلی چهار هزار متر مربع ساخته شده است.
یداله رحمانی اظهار کرد: این استخر استاندارد شامل امکاناتی نظیر کاسه استخر بزرگ ویژه مسابقات و تمرینات ورزشی، استخر اختصاصی کودکان، سونای خشک و بخار، و حوضچههای آب گرم و سرد است که میتواند تحولی در سرانه ورزشی دانشآموزان منطقه ایجاد کند.
وی بیان کرد: نامگذاری این مجموعه به نام "شهدای دانشآموز"، گامی در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران عرصه علم و جهاد است.
پایان انتظار، از ایده اولیه در سال ۸۴ تا زنده شدن پروژه در دولت چهاردهم
به گزارش ایرنا، سنگ بنای این پروژه برای نخستینبار در سال ۱۳۸۴ گذاشته شد، اما عملیات اجرایی آن بهطور رسمی از سال ۱۳۹۰ آغاز گردید.
این طرح پس از سالها رکود، بلاتکلیفی و فرسودگی تجهیزات در دولتهای گذشته، سرانجام با نگاه ویژه دولت چهاردهم به پروژههای نیمهتمام و با تخصیص اعتبارات لازم فعال شد تا پس از ۱۵ سال از شروع رسمی عملیات ساخت، در اختیار دانشآموزان و مردم گچساران قرار گیرد.
در پایان این مراسم، از پیمانکار و شرکت مجری پروژه که با تلاش شبانهروزی در ماههای اخیر موجب تسریع در تکمیل این طرح شدند، تجلیل به عمل آمد.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویهوبویراحمد قرار دارد و دارای ۲۷ هزار دانش آموز است.














