تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۲۵ فرد، شرکت و کشتی به بهانه فروش نفت ایران

ایرنا جمعه 08 خرداد 1405 - 00:05
نیویورک - ایرنا - وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم رویکرد دوگانه دیپلماسی و فشار حداکثری، علیه ۲۵ فرد، شرکت و کشتی به بهانه ارتباط با بخش نفت و انرژی جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌هایی را اعمال کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی افزود که چندین شرکت را به دلیل ارتباط با شبکه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی ایران و شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس که در حوزه نفت و پتروشیمی فعالیت می‌کرده، تحت تحریم قرار داده است.

شرکت سپهر انرژی پیشتر در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته بود.

وزارت خزانه داری آمریکا تصریح کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا نام یک فرد، ۱۶ شرکت و هشت کشتی را در فهرست تحریم‌های مرتبط با ایران قرار داده است. فرد تحریم‌شده تبعه هند است و شرکت‌ها نیز در کشورهای چین، سنگاپور، قطر، جزایر مارشال و امارات مستقر هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) اقدامات بیشتری علیه فروش نفت ایران انجام می‌دهد که توانایی ایران برای تامین مالی بازسازی نیروهای مسلح و ادامه تهدید علیه ایالات متحده و شرکای آن در منطقه را تقویت می‌کند.

اسکات بسنت وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: وزارت خزانه‌داری به افزایش فشار بر فروش نفت ایران ادامه خواهد داد تا آن را از منابع مالی مورد برای تهدید متحدان و شرکای آمریکا در خاورمیانه محروم کند.

وزیر خزانه داری آمریکا که کشورش در جنگ علیه ایران برای دستیابی به اهدافش ناکام مانده است، ادعا کرد: ما اجازه نخواهیم داد دولت ایران درآمد نفتی خود را برای بازسازی نیروها و توانمندی نظامی افزایش دهد.

تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در حالیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ۲۳ می ۲۰۲۶ برابر با دوم خرداد ۱۴۰۵ ادعا کرد: یک توافق میان ایالات متحده آمریکا و ایران تنظیم شده و اکنون در انتظار نهایی شدن است و جنبه‌ها و جزییات نهایی توافق در دست بررسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

«اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که دو طرف در مرحله نهایی‌سازی یادداشت تفاهمی هستند که محور اصلی آن پایان جنگ است.

وی تصریح کرد که پایان تعرضات دریایی آمریکا، که واشنگتن از آن با عنوان محاصره دریایی یاد می‌کند، و آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این یادداشت تفاهم است.

این درحالبست که سرلشکر پاسدار علی عبداللهی فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص)، هفته گذشته با هشدار جدی به آمریکا و هم‌پیمانان صهیونیست آن، بر آمادگی بی‌سابقه نیروهای مسلح ایران برای مقابله با هرگونه تهدید تاکید کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.