به گزارش ایرنا، ظفر محمدی امروز پنجشنبه در جریان بازدید از پلهای آسیبدیده محور تبریز-میانه، با اشاره به شرایط سخت اقلیمی شمالغرب کشور در فصل سرما، بر تسریع در اجرای پروژههای عمرانی و بازسازی زیرساختهای آسیبدیده تأکید کرد.
وی اظهار کرد: پل بیات در محدوده ۱۰۰ کیلومتری تبریز و ۲۵ کیلومتری هشترود دچار خسارت جدی شده بود، اما نیروهای اجرایی و دستگاههای مرتبط در کوتاهترین زمان ممکن با ایجاد مسیر موقت، تردد شهروندان را برقرار کردند.
محمدی با قدردانی از تلاش عوامل اجرایی این پروژه افزود: با وجود تخریب کامل دو دهانه از مجموع هشت دهانه پل و آسیبدیدگی دو دهانه دیگر، عملیات اجرای سرستونها و مقاومسازی پل انجام شده و پیشبینی میشود عرشه پل تا ۲۰ روز آینده برای استفاده شهروندان در مسیر اصلی تبریز-زنجان آماده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی همچنین به همراه فرماندار ترکمنچای و مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان، پل جدید تونل شماره یک جاده قدیم میانه-تبریز در محدوده شهرستان ترکمنچای را به صورت رسمی افتتاح کرد.
وی در پایان و در بازدید از پل قزلجهمیدان که به بهرهبرداری رسیده است، گفت: از سه پل آسیبدیده استان، پلهای ترکمنچای و قزلجهمیدان تکمیل و آماده استفاده شهروندان شدهاند و پل بیات نیز تا کمتر از یک ماه آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.













