دو پل آسیب‌دیده محور تبریز-میانه به بهره‌برداری رسید/ پل بیات تا ۲۰ روز آینده آماده می شود

ایرنا جمعه 08 خرداد 1405 - 00:08
تبریز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از بهره‌برداری رسمی پل ترکمنچای و تکمیل پل قزلجه‌میدان خبر داد و گفت: عملیات بازسازی پل بیات نیز با سرعت در حال انجام است و این پل تا ۲۰ روز آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ظفر محمدی امروز پنجشنبه در جریان بازدید از پل‌های آسیب‌دیده محور تبریز-میانه، با اشاره به شرایط سخت اقلیمی شمال‌غرب کشور در فصل سرما، بر تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده تأکید کرد.

وی اظهار کرد: پل بیات در محدوده ۱۰۰ کیلومتری تبریز و ۲۵ کیلومتری هشترود دچار خسارت جدی شده بود، اما نیروهای اجرایی و دستگاه‌های مرتبط در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ایجاد مسیر موقت، تردد شهروندان را برقرار کردند.

محمدی با قدردانی از تلاش عوامل اجرایی این پروژه افزود: با وجود تخریب کامل دو دهانه از مجموع هشت دهانه پل و آسیب‌دیدگی دو دهانه دیگر، عملیات اجرای سرستون‌ها و مقاوم‌سازی پل انجام شده و پیش‌بینی می‌شود عرشه پل تا ۲۰ روز آینده برای استفاده شهروندان در مسیر اصلی تبریز-زنجان آماده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی همچنین به همراه فرماندار ترکمنچای و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، پل جدید تونل شماره یک جاده قدیم میانه-تبریز در محدوده شهرستان ترکمنچای را به صورت رسمی افتتاح کرد.

وی در پایان و در بازدید از پل قزلجه‌میدان که به بهره‌برداری رسیده است، گفت: از سه پل آسیب‌دیده استان، پل‌های ترکمنچای و قزلجه‌میدان تکمیل و آماده استفاده شهروندان شده‌اند و پل بیات نیز تا کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.