به گزارش ایرنا به نقل از فرمانداری قدس ، سعید شهلی شهردار قدس در تکمیل این خبر گفت : عملکرد اصلی این خودرو بر پایه ترکیب دقیق آب و مایع کف و پرتاب پرفشار آن استوار است و توانایی بالایی در کنترل و خاموش کردن حریقهای گسترده و سنگین دارد.
شهلی با اشاره به استقرار صنایع بزرگ صنعتی و پالایشگاهی در شهرستان قدس، تأکید کرد: با توجه به ظرفیتها و نیازهای موجود، تأمین خودروی فوماتیک برای سازمان آتشنشانی ضروری بود و بر همین اساس تهیه این خودرو در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
شهردار قدس با قدردانی از تلاشها و فداکاریهای نیروهای سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: ایثار و مجاهدت این نیروهای خدوم، بهویژه در بحرانها و حوادث مختلف از جمله دو جنگ تحمیلی اخیر، شایسته تقدیر و تجلیل فراوانی است.
وی با اشاره به اقدامات انجامشده در دوره ششم مدیریت شهری در حوزه آتشنشانی افزود: با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و همراهی فرماندار محترم شهرستان، اقدامات مؤثری در راستای توسعه زیرساختها و ارتقای توان عملیاتی سازمان آتشنشانی انجام شده است.
شهردار قدس تصریح کرد: در این دوره، دو ایستگاه آتشنشانی احداث شده، تجهیزات و لوازم مورد نیاز سازمان تأمین و بیش از ۸۰ دست لباس ضدحریق و ۸ دستگاه موتورسیکلت خریداری شده است ، همچنین ۱۰ دستگاه خودروی آتشنشانی شامل خودروهای سبک و سنگین عملیاتی، تانکر پشتیبانی، نخستین بالابر ۱۲ متری و امروز نیز نخستین خودروی فوماتیک به ناوگان این سازمان اضافه شده است.
بنابر این گزارش علیرضا فاتحینژاد، فرماندار شهرستان قدس هم در مراسم رونمایی از این خودرو با تقدیر از تلاشهای شبانهروزی آتشنشانان، به جایگاه خطیر و حساس این نیروها در جامعه اشاره کرد و گفت: جانفشانی و ایثارگری آتشنشانان در مواجهه با حوادث مختلف، بهویژه در ایام جنگ رمضان، همواره شایسته قدردانی بوده و خدمات آنان نقش مهمی در تأمین امنیت و آرامش شهروندان دارد.
وی با اشاره به عملکرد درخشان مدیریت شهری قدس در توسعه و تجهیز حوزه آتشنشانی و خدمات ایمنی افزود: تجهیز سازمان آتشنشانی شهرداری قدس به خودروی فوماتیک، نشاندهنده اهتمام مسئولان شهری برای ارتقای سطح خدماترسانی و افزایش ضریب ایمنی شهر است. این اقدام گامی مؤثر در راستای دستیابی به استانداردهای بالاتر در مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه به شمار میرود.














