ادعای منابع پاکستانی درباره توافق احتمالی بین ایران و آمریکا

خبرگزاری مهر جمعه 08 خرداد 1405 - 14:29
منابع پاکستانی مدعی شدند که امضای توافقنامه احتمالی بین ایران و آمریکا در اسلام آباد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که هنوز مقامات ایران و آمریکا تاکنون درباره توافق احتمالی موضع‌گیری نکردند، برخی منابع پاکستانی از جمله «خبرگزاری رایت‌نو» مدعی شدند که «ایران و آمریکا اسلام آباد را برای امضای تفاهم‌نامه انتخاب کرده‌اند.»

بر اساس این ادعا، ایران ظرف ۳۰ روز تنگه هرمز را مین زدایی خواهد کرد.

بنابر ادعای این گزارش، کاخ سفید این توافق را تأیید کرده است، در حالی که سی‌بی‌اس ادعا کرده که این توافق نهایی شده است.

جزئیات این توافق از طریق جلسات توجیهی بیشتر منتشر می‌شود.

این رسانه پاکستانی در ادامه مدعی شد که «این توافق که آتش‌بس ۶۰ روزه بین آمریکا و ایران را تمدید می‌کند و مذاکرات هسته‌ای را آغاز می‌کند، هنوز توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تأیید نشده است.»

به ادعای «رایت‌نو»، این توافق همچنین پیشنهاد آغاز مذاکرات رسمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران را می‌دهد که انتظار می‌رود ثبات را به منطقه بازگرداند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.