به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان پردیس گفت: امروز انرژی فقط یک کالا نیست بلکه نبض امنیت ملی و سنگر استقلال اقتصادی ما است.
حجتالاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار کرد: ٢ تیغه یک قیچی، این امنیت را هدف گرفتهاند که یکی روایتهای دروغین و فاجعهمحور در فضای رسانهای و دیگری الگوی مصرف نادرست در داخل است.
وی با تاکید بر ضرورت انضباط بهجای گرانی، بیان کرد: اخیرا جریانی سعی دارد اصلاحات فنی در بازار برق و استفاده از بورس انرژی را بهعنوان هجمه به معیشت مردم تصویر کند اما حقیقت این است که این تغییرات، برای انضباطبخشی به مصرف مشترکان بزرگ و صنعتی است.
امام جمعه شهرستان پردیس گفت: نباید اجازه داد روایتهای سیاسی، جایگزین تحلیلهای کارشناسی شوند، هدف پایدارسازی برق برای کارخانه و خانه است تا چرخ تولید از حرکت نایستد.
امام جمعه شهرستان پردیس افزود: مصرف بیرویه، یعنی ایجاد وابستگی؛ و وابستگی، یعنی ایجاد رخنه برای نفوذ دشمن و اقتصاد مقاومتی حکم میکند که ما از مصرفزدگی به سمت بهرهوری حرکت کنیم.
حجتالاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: رهبر حکیم و شجاع انقلاب، به ما یادآور شدند که سلاح ما، نه فقط موشک و پهپاد، بلکه بانگ قدسی «الله اکبر» است. همان تکبیری که از خرمشهر تا غزه، و از طوفانالاقصی تا نبردهای رمضان، پشت ابرقدرتها را لرزاند.
وی گفت: دشمنان خبیث بدانند که عقربههای تاریخ به عقب باز نخواهد گشت و آمریکا دیگر پایگاه امنی در این منطقه نخواهد داشت و رژیم رو به زوال صهیونیستی، نفسهای آخر خود را در قفس مقاومت میکشد.
وی با بیان اینکه پیام حج امسال یک نقشه راه است، اظهار کرد: وحدت عملی، برائت مستمر و استغاثه برای فرج زمینه ساز ظهور است تا خواب را از چشم غارتگران بینالمللی برود.
امام جمعه شهرستان پردیس بیان کرد: حجاج ما، امروز سفیران این «روایت فتح» هستند. ما از منبر نماز جمعه رو به جهان اسلام فریاد میزنیم با سلاح ایمان و وحدت، ما معماران تمدن موعود خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید گفت: امروز اگر سخنی از مذاکره و تفاهم به گوش میرسد، بدانید که این نه از موضع ضعف، که از «سکوی اقتدار» شماست.
وی گفت: دشمنی که میخواست با فشار حداکثری ما را به زانو درآورد، امروز برای «خروج آبرومندانه» از بنبست خودساخته، میانجی میفرستد.
امام جمعه شهرستان پردیس گفت: پیام ما روشن است ، هر تفاهمی تنها زمانی اعتبار دارد که حقوق ملت ایران را تمام و کمال به رسمیت بشناسد.
وی ادامه داد: دشمنان بدانند که «هستهای» و «حاکمیت ملی»، ناموس این انقلاب است و معاملهبردار نیست و ما بر سر خطوط قرمز تعیینشده، عقبنشینی نخواهیم کرد.
شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۵۰۰هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
امام جمعه ورامین: خونخواهی رهبر شهید نشان از ولایتمداری مردم دارد
امام جمعه شهرستان ورامین گفت: این که مردم حدود ۹۰ شب در خیابان حضور داشته و فریاد خونخواهی قائد شهید امت را سر میدهد، نشان از ولایتمداری مردم ایران اسلامی دارد.
حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبههای نماز جمعه ورامین اظهار کرد: مردم ایران اسلامی، با حضور مستمر خود در خیابانها و میادین تکلیف را بر همگان روشن کردند که باید انتقام خون رهبر شهید را از دشمنان گرفت، رهبری که شهادت تنها فضیلتی بود که به آن دست نیافته بودند از این رو نباید از انتقام خون پاک ایشان کوتاه آمد.
وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم، عید امامت و ولایت گفت: پس از واقعه غدیر، مردم به دنبال اولویتهای امام خود نرفتند چرا که حضرت علی(ع) مانند آنان دنبال مطامع دنیا نبود، کسانی که به خاطر جاه طلبی و میل به بقای قدرت، ولایت را کنار گذاشتند.
وی افزود: امروز نیز فتنههای شکل گرفته در جامعه اسلامی نتیجه تبعیت نکردن افراد از ولایت فقیه است، کسانی که به دلیل طمع در کشور فتنه کرده و ایران اسلامی را درگیر جنگ نظامی با دشمنان قسم خورده کردند.
حجتالاسلام عزیزی تأکید کرد: امروز همه وظیفه دارند تا از جایگاه ولایت فقیه حراست کنند، باید دقت کرد که با حرف و رفتار خود کاری نکنیم که دشمنانی که به دنبال ایجاد تزلزل در جایگاه ولایت فقیه هستند، به اهداف شومشان دست یابند.
امام جمعه ورامین گفت: امروز همه باید تابع محض ولایت فقیه باشیم چرا که تبعیت از حضرت علی(ع) و ولایت فقیه جامعه اسلامی را از گزند بدخواهیها مصون نگاه میدارد.
وحدت قوای سه گانه در تبعیت از رهبری عامل عصبانیت دشمنان
حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در خطبه نماز این هفته با بیان اینکه مکتب امام خمینی (ره) بر اصولی نظیر استکبارستیزی، استقلالطلبی، نفی سازش، اعتقاد به «ما میتوانیم»، وحدت مسلمین و شیطان دانستن آمریکا و اسرائیل استوار است، خاطرنشان کرد: امسال سالروز رحلت امام با عید غدیر مصادف شده و این نشاندهنده پیوند عمیق انقلاب با ولایت علوی است.
امام جمعه دماوند با تأکید بر اینکه نظریه ولایت فقیه بنبست ندارد، تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸، رهبری معظم انقلاب اسلامی به مجتهد جامعالشرایط حضرت آیتالله العظمی سید علی خامنهای رسید و اکنون پس از شهادت ایشان، به فضل الهی، حضرت آیتالله سید مجتبی خامنهای به عنوان سومین رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سکاندار این کشور شدهاند و امور را با حکمت و عزت تدبیر میکنند.
وی وحدت قوای سه گانه در تبعیت از رهبری را عامل عصبانیت دشمنان دانست و گفت: جهانیان دیدند که فشار نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی آمریکا نتوانست ملت ایران را از انقلابش جدا کند. مردم ترسی از تهدیدهای آمریکا ندارند و با صرفهجویی و حضور در صحنه، تحریمها را بیاثر میکنند.
حجت الاسلام فتاحدماوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین تحولات منطقه و تهدیدات نظامی، بیان کرد: مردم مطمئن باشند که نیروهای مسلح ایران نسبت به هر تعرضی پاسخ قاطع خواهند داد و در این موضوع هیچ ملاحظهای وجود ندارد.
وی افزود: اقدامات ایذایی علیه دشمنان در حال انجام است، هرچند برخی رسانهای نمیشود. جبهه مقاومت به کشورهای جنوب خلیج فارس اجازه نصب پدافندهای جدید را نمیدهد و در صورت نصب، سریعاً هدف قرار خواهند گرفت.
امام جمعه قرچک: جنگ تحمیلی سوم پیوند عمیق مردم با انقلاب را نشان داد
امام جمعه شهرستان قرچک گفت: دشمن با تبلیغات سوء خود تلاش داشت تا شکاف بین مردم و نظام را القا کند ولی جنگ سوم تحمیلی نشان داد که بین مردم و انقلاب پیوندی عمیق برقرار است.
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبههای این هفته نماز جمعه قرچک اظهار کرد: دشمن در تبلیغات سوء خود با استفاده از ابزارهای رسانهای تلاش داشت این امر را القا کند که اکثر مردم با انقلاب و ارزشهای نظام فاصله گرفتند ولی جنگ سوم تحمیلی ثابت کرد که مردم در مواقع سخت در کنار هم بوده و همچنان پیوندی عمیق به انقلاب دارند.
وی افزود: در کنار دشمنان و تبلیغات مخرب آنان، برخی از خودیها نیز بر این تفکر دامن زده و خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن قرار داشتند ولی تنها کسی که به مردمش ایمان داشت، قائد شهید امت بود که همواره بر مبعوث شدن مردم تأکید داشتند.
وی تصریح کرد: مردم مقتدر ایران اسلامی حدود ۹۰ شب است که در خیابانها حضور داشته و با صلابت حضور خود ضمن تحقق وعدههای سیدالشهدا انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سیدعلی خامنهای، بسیاری از توطئههای دشمن را خنثی کردند.
حجتالاسلام اسماعیلی افزود: امروز مردم همچنان در خیابانها تا حصول پیروزی نهایی و تنبیه متجاوزین حضور دارند و از مسئولان میخواهند برای حفظ عزت ملت ایران اسلامی، در مذاکرات با صلابت حضور یافته و بر مدیریت راهبردی تنگه هرمز که همواره مورد تأکید رهبر سوم انقلاب است ادامه دهند.













