به گزارش ایرنا، حجتالاسلاموالمسلمین مهدی اخوان صباغ در خطبههای نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) بیان کرد: در ادامه تبیین ویژگیهای الگوی زیست اسلامی، تقویت همدلی و همبستگی میان مؤمنان الزامی است.
وی گفت: در این الگو، مومنان موظفاند پیوندها و دلبستگیهای خود را نسبت به یکدیگر به حداکثر برسانند؛ چرا که جامعه اسلامی باید همچون پیکرهای واحد، در برابر دشمنان نفوذناپذیر و در میان خود رحیم و مهربان باشد.
امامجمعه موقت اهواز با بیان اینکه مذاکره را نیز نوعی از میدان نبرد میدانیم، تاکید کرد: تیم مذاکرهکننده باید با صلابت از عزت و اقتدار ملتی دفاع کند که ابرقدرتهای پوشالی را به زانو درآورده است.
حجتالاسلام اخوان صباغ با اشاره به خوی استکباری آمریکا اظهار کرد: دشمنی که به تعهدات خود پایبند نیست، دشمن صریح ماست. ما تا زمانی که این جبهه استکباری دست از سر ملت برندارد و نابود نشود، از جهاد و مجاهدت دست نخواهیم کشید.
وی با بیاناینکه اینکه راهبرد جمهوری اسلامی در برابر آمریکا روشن است، گفت: شعار ما در مقابل تیم آمریکایی نه سازش، نه تسلیم؛ نبرد تا پیروزی است و مسئولین ما نیز با تاسی به فرهنگ عاشورایی، ندای هیهات من الذله را سر دادهاند.
خطیب جمعه اهواز خطاب به تیم مذاکرهکننده گفت: شما نماینده ملتی هستید که ابرقدرتهای پوشالی را به زانو درآوردهاید، آمریکا را به زوال نزدیکتر کرده و فروپاشی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش محقق ساخته است. از قدرت، عزت و شوکت این ملت با تمام وجود دفاع کنید و محکم بایستید و بدانید که میدان و خیابان پشتیبان شماست.
وی با اشاره به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در پیام به مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت حفظ وحدت ملی اظهار کرد: باید شکرگزار نعمت عظیم وحدت باشیم. آحاد ملت و بهویژه نخبگان باید نسبت به صیانت از این وحدت اهتمام ویژه داشته باشند و از اختلافات پوچ سیاسی و برجستهکردن تفاوتهای اجتماعی پرهیز کنند.













