امام جمعه زابل: وحدت ملی در برابر تفرقه‌افکنی دشمن، راهبرد کلیدی است

ایرنا جمعه 08 خرداد 1405 - 15:05
زابل- ایرنا - امام جمعه زابل شعار "الله اکبر" را رمز توحیدی پیروزی‌های تاریخی ملت ایران دانست و با اشاره به پیام‌های رهبر معظم انقلاب، وحدت و پرهیز از تفرقه را در برابر نقشه‌های دشمن برای ایجاد دوقطبی‌های کاذب، راهبرد کلیدی خواند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مجید پوراندخت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل، با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت، به تبیین فرازهایی از پیام‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب پرداخت و مهم‌ترین محورهای مورد تأکید ایشان را تشریح کرد.

وی با اشاره به بخشی از پیام رهبر انقلاب، هشدار داد که نباید اختلافات چه موجه و چه غیرموجه، به تنازع و تفرقه تبدیل شود. دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی‌های مختلف از جمله در موضوع حجاب، تندرو و معتدل، موافق و مخالف مذاکره، و نیز دوقطبی‌های قومی و مذهبی برای شکستن انسجام جامعه است.

امام جمعه زابل با تأکید بر لزوم تحمل و احترام متقابل نسبت به نظرات مخالف، خاطرنشان کرد: دشمن واقعی ملت ایران، آمریکا و صهیونیست‌ها هستند، نه کسی که با ما اختلاف نظر سیاسی، مذهبی یا قومی دارد. باید با عقلانیت، منطق و احترام متقابل، نظرات را منتقل و از طرد، حذف و تخریب یکدیگر پرهیز کنیم. صیانت از وحدت جامعه در برابر نقشه‌های دشمن برای تجزیه اجتماعی، یک وظیفه همگانی است.

وی در خصوص رد و بدل شدن پیام‌ها میان ایران و آمریکا اظهار کرد: این تفاهمات برای کشور ما "نه برد قاطع است و نه باخت"، بلکه یک "برد نسبی" محسوب می‌شود. ایران اسلامی توانسته مسیر عزتمندانه خود را حفظ کند، زیرا پیش‌شرط می‌گذارد و آمریکا در موضع انفعال قرار دارد.

پوراندخت افزود: بسته بودن تنگه هرمز و فاصله گرفتن کشورها و شرکای آمریکا از این کشور، نشان‌دهنده شکستن هیمنه آمریکاست.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی و با اشاره به تجربه کشورهای موفق نظیر آلمان، سوئیس و ژاپن که با وجود منابع طبیعی کم، ثروتمند شده‌اند، گفت: متأسفانه ایران با وجود منابع سرشار، در برخی اقلام مانند بنزین، آب، برق، گاز، ارز و مواد اولیه جزو پرمصرف‌ترین کشورهاست.

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: هم دولت و نهادهای فرهنگی باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف فرهنگ‌سازی کنند و هم مردم باید با دقت و هوشیاری در مصرف خود بازنگری کنند؛ چرا که مصرف بی‌رویه، آفت و آسیب است.

به گزارش ایرنا، شهرستان زابل دارای ۲ بخش مرکزی و کرباسک است و در فاصله ۲۰۵ کیلومتری شمال شرقی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان قراردارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.