به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری شهاب، حازم قاسم این اقدام نظامیان اشغالگر صهیونیستی را جنایتی جدید و تجاوزی آشکار به یکی از مقدسات خالص اسلامی و نقض صریح آزادی عبادت و حق ملت فلسطین در دسترسی به مقدساتشان و انجام شعائر دینی خود خواند و گفت: ما درباره تشدید تجاوزات اشغالگران علیه مقدسات اسلامی خود و تداوم سیاستهای یهودیسازی و تنگنای نظاممند بر ملت فلسطین هشدار میدهیم؛ این اقدامات در چارچوب تلاشهای مستمر آنها برای تحمیل واقعیتهای جدیدی صورت میگیرد که هویت عربی و اسلامی مسجد ابراهیمی و سایر مقدسات ما را هدف قرار داده است.
وی افزود: این سیاستهای تجاوزکارانه و یهودیسازی هرگز در تغییر هویت مسجد ابراهیمی یا خدشهدار کردن حق ثابت ملت ما در آن موفق نخواهند شد،و این مسجد همچنان یک مسجد خالص اسلامی باقی خواهد ماند و ملت ما نیز به حقوق و اصول ثابت خود پایبند خواهد بود و از مقدساتش دفاع خواهد کرد، هرچند قربانیها عظیم باشند.
سخنگوی حماس تأکید کرد: ما از جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و نهادهای ذیربط آن، میخواهیم که برای توقف این نقضهای خطرناک، اقدام فوری و مؤثر انجام دهند و تدابیر بازدارندهای علیه دولت فاشیست اشغالگر که در تجاوز به سرزمین، ملت و مقدسات ما زیادهروی میکند، اتخاذ کنند.
حازم قاسم خاطر نشان کرد: ما از فرزندان ملت خود در کرانه باختری به طور عام و در شهر الخلیل به طور خاص میخواهیم که حضور خود را در مسجد ابراهیمی افزایش دهند، به آنجا سفر کنند و با تمامی طرحهای اشغالگران که هدفشان یهودیسازی و تحمیل تسلط بر این مسجد است، مقابله کنند.













