به گزارش ایرنا؛ منوچهر حبیبی با اعلام نارضایتی از سرعت فعلی اجرای طرح، از تصمیم قطعی برای افزایش تعداد پیمانکاران به ۲ گروه خبر داد و افزود: این مسیر سختگذر با ۲ تونل و پل بزرگ، پس از اتمام، ترافیک درونشهری پاوه را حذف و دسترسی به مرز شوشمی را تسهیل میکند که سبب رضایتمندی مردم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ترافیک عبوری از درون شهر پاوه یکی از مطالبات اولویتدار شهروندان است، تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده، احداث این کنارگذر به تصویب رسیده تا مسیر تردد کامیونها و بخشی از خودروها از داخل شهر حذف و آسایش و ایمنی برای مردم تأمین شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هماکنون عملیات اجرایی بخش اول این پروژه به طول پنج کیلومتر آغاز شده، اما روند پیشرفت آن مورد قبول نیست، افزود: در نشستی که با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور داشتم، مقرر شد این پروژه با سرعت بیشتری دنبال شده و حداقل از ۲ جبهه کاری توسط ۲ پیمانکار مستقل اجرا شود تا زمان بهرهبرداری کاهش یابد.
حبیبی با اشاره به دشواریهای فنی مسیر گفت: این کنارگذر در منطقهای سختگذر قرار دارد؛ گاهی ۴۰ تا ۵۰ متر ترانشه برداری از نوع سخت و سنگین انجام میشود. همچنین این پروژه شامل ۲ دستگاه تونل به طول مجموعاً یک هزار و ۵۰۰ متر و یک پل دره بسیار بزرگ است که حجم کار را افزایش داده است.
وی اهمیت این پروژه را فراتر از کاهش ترافیک درونشهری پاوه دانست و اظهار کرد: در انتهای این مسیر، مرز شوشمی قرار دارد و با احداث این کنارگذر، تردد انبوه کامیونها از بافت شهر حذف خواهد شد. رضایتمندی مردم، تسهیل تردد خودروها و کامیونها و دسترسی سریعتر به مرز شوشمی از جمله دستاوردهای تکمیل این طرح خواهد بود.
استاندار کرمانشاه در پایان تأکید کرد: انشاالله با اضافه شدن پیمانکار دوم در کنار پیمانکار فعلی، روند اجرایی سرعت قابلتوجهی گرفته و این پروژه کلیدی در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش ایرنا؛ شهرستان مرزی و اهل سنتنشین پاوه در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه، با ۶۷ هزار نفر جمعیت، به دلیل طبیعت بکر، جاذبههای گردشگری کمنظیر، وجود مرز رسمی شوشمی در بخش نوسود و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا، یکی از پرترددترین و در عین حال پرچالشترین مناطق از نظر ترافیکی در غرب کشور محسوب میشود.
پروژه کنار گذر این شهرستان که از سال ۱۳۷۴ مصوب شده، از ۱۴۰۰ کلید خورده، اما بعد از چهار سال فقط ۱۱ درصد پیشرفت داشته و حالا با پیگیری استاندار و وعده واگذاری بخشی از مسیر به پیمانکار جدید، امیدها برای اتمام هرچه سریعتر آن افزایش یافته است.















