یک واحد سنگ‌شکن در رامهرمز با دستور قضایی پلمب شد

ایرنا جمعه 08 خرداد 1405 - 19:21
اهواز _ ایرنا _ رییس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز از پلمب یک واحد سنگ‌شکن متخلف در شهرستان رامهرمز به دلیل رعایت نکردن ضوابط زیست‌محیطی خبر داد.

ایوب مددی سرحانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحد به‌دلیل فعالیت خارج از چارچوب‌های زیست‌محیطی و بی‌توجهی به اخطارهای مکرر تعطیل و پلمب شد.

وی افزود: کارشناسان این اداره در بازدیدهای متعدد از این واحد، تخلفاتی از جمله ایجاد آلودگی شدید گرد و غبار، استفاده نکردن از سیستم‌های کنترل آلایندگی، نداشتن حوضچه ترسیب و همچنین عدم تصفیه پساب را شناسایی کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز بیان کرد: با وجود ارائه اخطارهای کتبی و تعیین مهلت قانونی برای رفع نواقص، مسئولان این واحد اقدام مؤثری در جهت اصلاح وضعیت انجام ندادند.

مددی سرحانی ادامه داد: با توجه به تداوم تخلفات، پرونده این واحد به مرجع قضایی ارجاع شد و پس از بررسی، دستور تعطیلی و پلمب آن تا زمان رفع کامل نواقص صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت واحدهای معدنی تنها در صورت رعایت اصول فنی و الزامات زیست‌محیطی مجاز است گفت: سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست خط قرمز این اداره است و با هرگونه تخلف در این حوزه بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز همچنین از صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی خواست نسبت به نصب سیستم‌های کنترل آلودگی، ایجاد فضای سبز مناسب و رعایت کامل ضوابط زیست‌محیطی اقدام کنند و افزود: بازدیدهای نظارتی به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا رامهرمز شهری در جنوب شرقی استان خوزستان است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.