اعضای بدن جوان ۳۸ ساله در شهرکرد به بیماران نیازمند اهدا شد

ایرنا جمعه 08 خرداد 1405 - 20:48
شهرکرد- ایرنا-  مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از انجام دومین عمل اهدای عضو در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: طی این عمل اعضای بدن جوان ۳۸ ساله جداسازی و به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک‌جوان ۳۸ ساله به نام مرتضی گنجی ارجنکی بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان کاشانی بستری شد که پس از تایید تیم پزشکی مبنی بر مرگ مغزی فرایند اهدای عضو با رضایت خانواده نیکوکار وی انجام شد.

وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این مرحوم جداسازی و به بیماران نیازمند که در صف انتظار پیوند قرار داشتند اهدا شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این دومین عمل اهدای عضو در سال‌جاری است.

به گزارش ایرنا، تیم پیوند عضو در استان از سال ۱۳۸۳ فعال شده است و در ابتدا عمل پیوند کلیه، سپس در اواخر سال ۱۴۰۱ بخش پیوند کبد در این استان فعال شد و به تازگی نیز با فعال شدن بخش پیوند پانکراس یکی دیگر از موفقیت‌های حوزه سلامت این استان به شمار می‌رود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.