پانتهآ رمضاننژاد روز جمعه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکجوان ۳۸ ساله به نام مرتضی گنجی ارجنکی بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان کاشانی بستری شد که پس از تایید تیم پزشکی مبنی بر مرگ مغزی فرایند اهدای عضو با رضایت خانواده نیکوکار وی انجام شد.
وی ادامه داد: کبد و کلیههای این مرحوم جداسازی و به بیماران نیازمند که در صف انتظار پیوند قرار داشتند اهدا شد.
مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این دومین عمل اهدای عضو در سالجاری است.
به گزارش ایرنا، تیم پیوند عضو در استان از سال ۱۳۸۳ فعال شده است و در ابتدا عمل پیوند کلیه، سپس در اواخر سال ۱۴۰۱ بخش پیوند کبد در این استان فعال شد و به تازگی نیز با فعال شدن بخش پیوند پانکراس یکی دیگر از موفقیتهای حوزه سلامت این استان به شمار میرود.













