پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای محل نگهداری اورانیوم غنی‌شده ایران

پارسینه جمعه 08 خرداد 1405 - 20:50
به گفته گروسی، قزاقستان آماده است در صورت حصول توافق بین آمریکا و ایران، ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را نگه‌داری کند.

به گزارش پارسینه  به نقل از انتخاب، رافائل گروسی، رئیس آژانس بینالمللی انرژی اتمی، در گفتگو با فایننشال تایمز گفت که قاسم‑ژومارت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان، این پیشنهاد را در دیداری که این هفته در آستانه داشتند، به او منتقل کرده است.

 

قزاقستان میزبان بانک بین‌المللی اورانیوم با غنای پایین است تا تأمین سوخت نیروگاه‌ها در کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تضمین شود و از اشاعه هسته‌ای جلوگیری گردد.

گروسی گفت: «ما محلی داریم که این [اورانیوم غنی‌شده ایران] می‌تواند با خیال راحت در آن ذخیره شود»، پیشنهادی که به اعتقاد او هم ایران و هم آمریکا می‌توانند آن را بپذیرند. 

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.