ادعای بسنت: محاصره دریایی تدریجی برداشته خواهد شد

ایرنا جمعه 08 خرداد 1405 - 23:35
نیویورک – ایرنا- «اسکات بسنت» وزیر خزانه داری آمریکا با تکرار این ادعا که محاصره دریایی تنگه هرمز تدریجی برداشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزیر خزانه داری دولت آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در مجمع ملی اقتصادی ریگان ۲۰۲۶ در پاسخ به پرسشی درباره محاصره تنگه هرمز گفت: «هر چیزی که قرار باشد برداشته شود، به‌صورت تدریجی برداشته خواهد شد.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تکرار زیاده خواهی‌های خود درباره توافق احتمالی میان تهران - واشنگتن اعلام کرد: در اتاق وضعیت جلسه‌ای خواهم داشت تا تصمیم نهایی را اتخاذ کنم.

به گزارش ایرنا، ترامپ امروز جمعه به وقت محلی در شبکه تروث سوشال خود مدعی شد: ایران باید بپذیرد که هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

او ادعا کرد: تنگه هرمز باید فورا و بدون هیچ‌گونه محدودیت یا دریافت عوارض، برای عبور آزاد کشتی‌ها در هر دو مسیر بازگشایی شود.

ترامپ: محاصره دریایی لغو خواهد شد

رئیس جمهور آمریکا در پیام خود در شبکه تروث سوشال ادعا کرد: «ایران باید موافقت کند که هرگز سلاح هسته‌ای یا بمب نخواهد داشت. تنگه هرمز باید فوراً و بدون هیچ گونه عوارضی برای تردد نامحدود کشتی‌ها در هر دو جهت باز شود.»

ترامپ مدعی شد: تمام مین‌های آبی (بمب‌ها)، در صورت وجود از بین خواهند رفت (ما با مین‌روب‌های بزرگ زیرآبی خود، تعداد زیادی از این مین‌ها را از طریق انفجار خنثی کرده‌ایم. ایران بلافاصله عملیات پاکسازی و یا انفجار هر مین باقی مانده‌ای را که تعدادشان زیاد نخواهد بود، تکمیل خواهد کرد!).

کشتی‌هایی که به دلیل محاصره دریایی بی‌سابقه و فوق العاده ما در تنگه متوقف شده بودند که اکنون برداشته خواهد شد، می‌توانند روند «بازگشت به خانه» را آغاز کنند! از طرف من، رئیس‌جمهور محبوب‌تان، به همسران، شوهران، والدین و خانواده‌های خود سلام برسانید!

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.