اختلال در تنگه هرمز، تهدیدی برای امنیت انرژی و اقتصاد جهانی است

خبرگزاری مهر شنبه 09 خرداد 1405 - 04:28
چهار نهاد بزرگ اقتصادی بین المللی نسبت به پیامدهای تداوم اختلال در تردد دریانوردی در تنگه هرمز هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس بین‌المللی انرژی، صندوق بین‌المللی پول، گروه بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که کاهش و تخلیه سریع ذخایر جهانی نفت پیش از اوج تقاضای آن در تابستان، می‌تواند امنیت سوخت، ثبات بازارها و اقتصاد جهانی را به خطر بیاندازد.

مقامات این سازمان‌ها در نشست مذکور همچنین راه‌های تقویت حمایت‌های بین‌المللی از کشورهای آسیب‌دیده از این بحران را از طریق اقدامات چندجانبه و دوجانبه بررسی کردند.

این هشدار پس از نشست مشترک رؤسای این چهار نهاد بین‌المللی برای بررسی پیامدهای جنگ در خاورمیانه صادر شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.