خبرهای کوتاه روز شنبه یزد

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 08:01
یزد- ایرنا- آغاز به کار پویش مردمی «یک کار کوچک برای یک عید بزرگ»، شکار شکارچی و رونمایی از چهار طرح هوشمندسازی مصرف بهینه انرژی در میبد از جمله خبرهای کوتاه روز شنبه استان یزد است.

آغاز به کار پویش مردمی «یک کار کوچک برای یک عید بزرگ»

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: به مناسبت عید سعید غدیر، پویش مردمی «یک کار کوچک برای یک عید بزرگ» با هدف احیای سنت‌های ارزشمند برای دومین سال متوالی آغاز به کار کرده است.

مصطفی زارع زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر شهید انقلاب گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر و ایام دهه امامت و ولایت، پویش مردمی «یک کار کوچک برای یک عید بزرگ»
با شعار امر امر ولی راه راه علی در نظر گرفته شده است.

شکارچی در یزد شکار شد

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری شکارچی در یزد خبر داد.

سرهنگ سید علی موسوی گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی از فعالیت‌های فردی در خصوص شکار غیر مجاز مطلع شدند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی از خانه متهم بازدید و سه قبضه سلاح شکاری به همراه فشنگ و همچنین یک دستگاه موتورسیکلت «سی آرام» غیرمجاز را کشف کردند.

کشف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در یزد

جانشین انتظامی شهرستان یزد از کشف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در یزد خبر داد.

سرهنگ علی خانی گفت: ماموران کلانتری‌های شهر یزد با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کردند.

وی بیان کرد: این وسایل نقلیه کشف شده پس از انجام مراحل قانونی تحویل مالباختگان شد.

۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی مهریز به بیت‌المال بازگشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از اجرای دستور قضایی برای رفع تصرف ۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان خبر داد.

علی دهقان با اشاره به عزم جدی برای صیانت از انفال و مقابله با دست‌اندازی به اراضی ملی افزود: در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی و با اخذ دستور از مراجع قضایی، یگان حفاظت این اداره موفق به آزادسازی بخش قابل‌توجهی از اراضی ملی شد.

وی افزود: در این عملیات، دو پرونده تصرف اراضی به مساحت‌های ۱۳ هزار و ۱۵ هزار مترمربع مورد رسیدگی قرار گرفت که در مجموع ۲۸ هزار مترمربع از اراضی ملی، رفع تصرف، قلع و قمع و از دست متصرفان خارج شد.

رونمایی از چهار طرح هوشمندسازی مصرف بهینه انرژی در میبد

چهار طرح هوشمندسازی در مصرف بهینه انرژی آب، فیبر نوری به طول ۲۱ کیلومتر، جایگزینی لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های رشته ای و پرمصرف و تعویض ۲۰ هزار الکتروموتور کولرهای آبی استان رونمایی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد با بیان اینکه شهرک صنعتی جهان آباد میبد به عنوان پایلوت هوشمند سازی مصرف بهینه انرژی در کشور معرفی شده است گفت: این حرکت نوآورانه نخستین بار در استان یزد و در شهرک صنعتی جهان آباد میبد اجرا می‌شود.

محمدرضا علمدار از مصرف بهینه به عنوان یکی از ویژگی‌های فرهنگ یزدی‌ها یاد کرد و افزود: این مساله امروز جنبه علمی به خود گرفته و هوشمندسازی در مصرف بهینه را در صنایع و شهرک‌های صنعتی وارد کردیم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.