مشترکان خوش مصرف برق در قم پاداش دریافت می‌کنند

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 08:34
قم - ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم از تخصیص پاداش ۳۰ درصدی در صورت‌حساب مشترکان خوش مصرف در این استان خبر داد که حداقل ۱۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت توزیع نیروی برق قم، امید رفیعی درجلسه قرارگاه مدیریت مصرف و پایش انرژی استان افزود: هم اینک مصرف حدود ۷۵ درصد از مشترکان خانگی قم زیر الگو می‌باشد و خوش‌مصرف به شمار می‌روند که در صورتی که امسال ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند از پاداش ۳۰درصد برخوردار می‌شوند.

وی گفت: این یک فرصت استثنایی و تشویقی ارزشمند برای تداوم خوش‌مصرفی شهروندان قمی است.

میزان مصرف برق به ۷۰۰ مگاوات رسید

رفیعی با اشاره به آخرین وضعیت بار مصرفی شبکه توزیع برق استان اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، میزان مصرف برق قم هم‌اکنون به مرز ۷۰۰ مگاوات رسیده‌است.

وی تنها راه صیانت از پایداری شبکه و تامین مستمر و بدون وقفه برق را "رعایت الگوی مصرف" و "مدیریت مصرف برق" دانست و گفت: وزارت نیرو و صنعت برق کشور برنامه‌های جامع و متنوعی را برای عبور موفق از اوج بار سالجاری تدوین و ابلاغ کرده‌ که تحقق کامل آن‌ها مستلزم مشارکت همگانی در تمامی بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی است.

تشکیل قرارگاه پایش مصرف در قم

وی به تشکیل قرارگاه پایش مصرف انرژی در استان اشاره کرد و یادآور شد: این قرارگاه به محوریت و حمایت جدی استاندار و با همکاری نهادهایی نظیر اداره‌کل پدافند غیرعامل، سازمان بسیج مهندسین، قرارگاه‌های محله محور و بسیجیان مناطق مختلف شهر و استان قم راه‌اندازی شده‌است تا پایش دقیق و محله‌به‌محله مصرف مشترکین خانگی به شکلی کاملاً بهینه اجرایی شود.

رفیعی با اشاره به پیاده‌سازی طرح "محله محوری" در قم افزود: با توجه به سهم بالای بخش خانگی در مصرف استان، این طرح ابزاری کارآمد برای بهینه‌سازی مصرف است.

احتمال خاموشی در بخش خانگی

وی در خصوص محدودیت در شبکه توزیع برق استان قم تشریح کرد: احتمال این محدودیت ها همواره تابع نسبتِ میزان تولید به مصرف آن است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط تولید انرژی در کشور به دلیل ملاحظات فنی، پدافندی و شرایط ویژه کنونی ممکن است دستخوش تغییراتی شود، اظهار کرد: هرچند در حال حاضر فرآیند تولید و تامین برق در سراسر کشور به صورت عادی و پایدار در جریان است با این وجود، مدیریت مصرف هوشمندانه از سوی مشترکان به صنعت برق این امکان را می‌دهد که تحت هر شرایطی، مانع از عبور از خط قرمز شبکه (که همان اعمال خاموشی در بخش خانگی است) شود.

کشف ۲۲ دستگاه ماینر غیر مجاز در قم

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استخراج غیرمجاز رمزارزها اشاره کرد و گفت: قم همواره با تعامل نزدیک دستگاه‌های قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و تلاش همکاران ما در شرکت توزیع نیروی برق، عملکرد درخشانی در شناسایی و جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) داشته و جزو استان های برتر کشور در حوزه کشفیات است.

وی با بیان اینکه در آخرین عملیات صورت‌گرفته طی کمتر از ۲۰ روز گذشته، تعداد ۲۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در قم کشف و ضبط شد، گفت: از عموم مردم شریف استان تقاضا داریم گزارش‌های خود در خصوص استفاده غیرمجاز از رمزارزها را به مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی کنند تا پایداری شبکه برق قم دچار مخاطره نشود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.