کاهش حق آبه کشاورزان گرمساری از حبله رود؛ کشت بهاره در بن بست

خبرگزاری مهر شنبه 09 خرداد 1405 - 08:40
گرمسار- مدیر جهاد کشاورزی گرمسار از کاهش حق آبه کشاورزان این شهرستان از رودخانه حبله رود خبر داد و گفت: کمبود منابع آبی کشت بهاره را در بن بست قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جورابلو صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی جهاد کشاورزی گرمسار از وجود بحران منابع آبی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این درحالی رخ داده که سهم کشاورزان منطقه از حق آبه رودخانه حبله رود کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش منابع آبی شرایط دشوار را برای کشاورزان گرمساری ایجاد کرده است، افزود: اکثر کشاورزان به کاهش سطح زیر کشت روی آوردند که به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر نیست.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افت شدید حق آبه کشاورزان را از رودخانه حیاتی حبله رود کشت بهاره را در مواجه با بن بست قرار داده است، ادامه داد: تبعات این بحران بسیار فراتر از کاهش سطح زیر کشت است.

جورابلو به لزوم اتخاذ تدابیر فوری برای حل این بحران تاکید کرد و توضیح داد: ترویج روش های نوین آبیاری تلاشی برای عبور از این بحران است.

وی با تاکید به اینکه اقدامات بدون حمایت های کلان و بازنگری در تخصیص حقابه کافی نیست، افزود: این مهم می‌طلبد تا کشاورزان منطقه مورد حمایت مستقیم واقع شده و برای تامین عادلانه حق آبه کشاورزان دستگاه ها وارد گود شوند ...

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.