تجمع معترضان آمریکایی در نزدیکی یک مرکز بازداشت مهاجران در نیوجرسی

خبرگزاری تسنیم شنبه 09 خرداد 1405 - 09:03
معترضان آمریکایی در حمایت از زندانیان مهاجر در ایالت نیوجرسی برای چندمین روز دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعتراضات گسترده در حمایت از زندانیان مهاجر در ایالت نیوجرسی آمریکا وارد چندمین روز متوالی شد. صدها معترض در برابر مرکز بازداشت مهاجران «دلینی هال» در شهر نیوآرک تجمع کرده و در برخی موارد با مأموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) درگیر شدند.

.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از 300 مهاجر بازداشت‌شده از حدود یک هفته پیش اعتصاب غذا و اعتصاب کاری را آغاز کرده‌اند. این زندانیان شرایط داخل مرکز را «غیرانسانی» توصیف کرده و از کمبود غذا، نبود رسیدگی پزشکی مناسب، سرمای شدید و رفتارهای تنبیهی شکایت دارند.

معترضان که شامل خانواده‌های بازداشت‌شدگان، فعالان حقوق مهاجران و برخی سیاستمداران بودند، با تشکیل زنجیره انسانی و مسدود کردن ورودی‌ها تلاش کردند توجه رسانه‌ها را جلب کنند. مأموران فدرال نیز با استفاده از اسپری فلفل به تجمع پاسخ دادند که به بازداشت دست‌کم 6 نفر و زخمی شدن تعدادی منجر شد.

در جریان این تنش‌ها، «اندی کیم» سناتور دموکرات آمریکایی نیز بر اثر اسپری فلفل مجروح شد. او اعلام کرد برای آرام کردن اوضاع در محل حضور داشته است.

این مرکز بازداشت که توسط شرکت خصوصی GEO Group اداره می‌شود، ظرفیت نگهداری حدود 1000 نفر را دارد. مقام‌های فدرال آمریکا ادعاهای مربوط به شرایط نامناسب را رد کرده‌اند، اما اعتراضات همچنان ادامه دارد و به نمادی از مخالفت‌ها با سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی دولت آمریکا تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.