خضریان: آمریکایی ها در جنگ با ایران گرفتار شدند/ آمریکا با حدود 15 میلیون بشکه نفت کسری مواجه شده/ پیش‌شرط‌های ایران جزو حقوق ملت ماست

اقتصادنیوز شنبه 09 خرداد 1405 - 09:26
اقتصادنیوز: خضریان گفت: به اذعان خود آمریکایی‌ها بیش از 200 نقطه مرتبط با این کشور در جنگ مورد آسیب قرار گرفته و در حال حاضر آمریکا با حدود 15 میلیون بشکه نفت کسری مواجه شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعداد و ارقام و آمار حکایت از گرفتاری آمریکا در جنگ دارد، گفت: آمریکایی‌ها این جنگ را با برآوردی که داشتند کوتاه‌مدت و چند روزه و با برآورد هزینه 25 میلیارد دلار شروع کردند. اما طبق گفته خودشان در 60 روز اول حدود 72 میلیارد دلار به صورت مستقیم در جنگ خرج کردند. این نشان می‌دهد که برخلاف پیش‌بینی‌ها در این جنگ گرفتار شدند.

وی افزود: به اذعان خود آمریکایی‌ها بیش از 200 نقطه مرتبط با این کشور در جنگ مورد آسیب قرار گرفته و در حال حاضر آمریکا با حدود 15 میلیون بشکه نفت کسری مواجه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره قیمت بنزین در آمریکا، گفت: از طرف دیگر باید تأکید داشت قیمت بنزین در آمریکا نه‌اینکه در نمودار بالا رفته، بلکه دچار پرش عمودی شده است.

خضریان درباره موضوع مذاکرات بین ایران و آمریکا، اظهار کرد: پیش‌شرط‌های جمهوری اسلامی ایران جزء حقوق اساسی ملت ایران است. در حالی که خود آمریکایی‌ها مطالبه غرامت از سوی ایران را درست می‌دانند که نباید از آن کوتاه آمد، برخی در رسانه‌های داخلی و فضای مجازی همسو با برخی رسانه‌های ضدانقلاب به‌دنبال مطرح کردن عبور از این مطالبه قانونی ملت ایران به سمت تشکیل صندوق خسارات جنگ هستند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.