صادق ضیائیان روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو هشداری که روز پنجم خرداد ماه در خصوص افزایش دما در روزهای هفتم و هشتم خرداد ماه صادر شده بود، شاهد رخ دادن این اتفاق بودیم و بخشهای زیادی از کشور دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند.
وی گفت: در شبانهروز گذشته ایستگاه آققلا در استان گلستان با ثبت دمای ۵۰.۴ درجه گرمترین نقطه کشور بود. از ابتدای راهاندازی این ایستگاه در کشور تاکنون، گرمترین دمای ثبت شده در آن به شمار میرود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور خاطرنشانکرد: پس از آققلا، ایستگاه گنبد کاووس با ثبت دمای ۴۹ درجه، گرمترین نقطه کشور بود.
ضیائیان ادامهداد: از امروز شاهد خروج توده هوای گرم از بخشهای عمدهای از کشور خواهیم بود و هوا به طور محسوسی در مناطق شمالی کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خنک خواهد شد.
وی با بیان اینکه در روزهای پیش رو بارشهای زیادی را در کشور شاهد نخواهیم بود، اظهار داشت: برای امروز بارشهایی در شمال استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، همچنین به صورت خفیف و پراکنده در سه استان ساحلی گیلان، مازندران و گلستان خواهیم داشت.
این مقام مسئول سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا شاهد کاهش دما در تهران خواهیم بود، اما روند افزایشی دما از پس فردا دوشنبه آغاز شده و تا پایان هفته و پس از آن هفته آینده تداوم خواهد داشت.





