آق‌قلا گرمترین نقطه کشور در شبانه‌روز گذشته/ کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در مناطق شمالی

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 09:26
تهران- ایرنا- رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با اشاره به خروج تدریجی توده هوای گرم از کشور، گفت:‌ در شبانه‌روز گذشته ایستگاه آق‌قلا در استان گلستان، با ثبت دمای ۵۰.۴ درجه گرم‌ترین نقطه کشور بود.

صادق ضیائیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو هشداری که روز پنجم خرداد ماه در خصوص افزایش دما در روزهای هفتم و هشتم خرداد ماه صادر شده بود، شاهد رخ دادن این اتفاق بودیم و بخش‌های زیادی از کشور دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته ایستگاه آق‌قلا در استان گلستان با ثبت دمای ۵۰.۴ درجه گرمترین نقطه کشور بود. از ابتدای راه‌اندازی این ایستگاه در کشور تاکنون، گرم‌ترین دمای ثبت شده در آن به شمار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان‌کرد: پس از آق‌قلا، ایستگاه گنبد کاووس با ثبت دمای ۴۹ درجه، گرم‌ترین نقطه کشور بود.

ضیائیان ادامه‌داد: از امروز شاهد خروج توده هوای گرم از بخش‌های عمده‌ای از کشور خواهیم بود و هوا به طور محسوسی در مناطق شمالی کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خنک خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روزهای پیش رو بارش‌های زیادی را در کشور شاهد نخواهیم بود، اظهار داشت: برای امروز بارش‌هایی در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، همچنین به صورت خفیف و پراکنده در سه استان ساحلی گیلان، مازندران و گلستان خواهیم داشت.

این مقام مسئول سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا شاهد کاهش دما در تهران خواهیم بود، اما روند افزایشی دما از پس فردا دوشنبه آغاز شده و تا پایان هفته و پس از آن هفته آینده تداوم خواهد داشت.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.