نصب "جی پی اس" در ناوگان مسافربری بوشهر الزامی شد

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 10:05
بوشهر- ایرنا- معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری بوشهر گفت: نصب سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی (جی پی اس ) روی تمامی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری در این استان الزامی شده‌است.

به گزارش ایرنا، مهدی شهابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه با هدف محاسبه دقیق پیمایش، تخصیص سوخت بر پایه عملکرد واقعی ناوگان، پایش برخط، و ارتقای ایمنی سفرها انجام می‌شود و نقشی مهم در بهبود نظارت و کنترل عملیات حمل‌ونقل دارد.

شهابی تصریح کرد: مهلت‌ تعیین شده برای نصب این سامانه در ناوگان اتوبوسی تا ۱۵ تیرماه، ناوگان سواری کرایه تا اول شهریور و ناوگان مینی‌بوسی تا اول آبان‌ماه سال جاری تعیین شده‌است.

وی یادآور شد: نصب نشدن این سامانه در موعد مقرر، منجر به اعمال محدودیت در اخذ سند حمل و معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری بوشهر تاکید کرد: استقرار سامانه جی پی اس موجب افزایش دقت نظارت، جلوگیری از تخلفات احتمالی و ارتقای کیفیت خدمات ناوگان مسافری خواهد شد.

وی ادامه داد: تشکل‌های صنفی نسبت به هماهنگی با شرکت‌های منتخب و هدایت مالکان ناوگان برای نصب سامانه در اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه اقدام کنند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.