به گزارش ایرنا، مهدی شهابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: راهاندازی این سامانه با هدف محاسبه دقیق پیمایش، تخصیص سوخت بر پایه عملکرد واقعی ناوگان، پایش برخط، و ارتقای ایمنی سفرها انجام میشود و نقشی مهم در بهبود نظارت و کنترل عملیات حملونقل دارد.
شهابی تصریح کرد: مهلت تعیین شده برای نصب این سامانه در ناوگان اتوبوسی تا ۱۵ تیرماه، ناوگان سواری کرایه تا اول شهریور و ناوگان مینیبوسی تا اول آبانماه سال جاری تعیین شدهاست.
وی یادآور شد: نصب نشدن این سامانه در موعد مقرر، منجر به اعمال محدودیت در اخذ سند حمل و معاینه فنی ناوگان حملونقل عمومی خواهد شد.
معاون حملونقل اداره کل راهداری بوشهر تاکید کرد: استقرار سامانه جی پی اس موجب افزایش دقت نظارت، جلوگیری از تخلفات احتمالی و ارتقای کیفیت خدمات ناوگان مسافری خواهد شد.
وی ادامه داد: تشکلهای صنفی نسبت به هماهنگی با شرکتهای منتخب و هدایت مالکان ناوگان برای نصب سامانه در اتوبوس، مینیبوس و سواری کرایه اقدام کنند.













