به گزارش پروز شنبه ایرنا از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری در نشست کمیسیون عالی گراف حملونقل ریلی بر تقویت نیروی کشش و افزایش آمادهبهکاری لکوموتیوها برای ارائه خدمات مطلوب تأکید کرد و ارتقای مستمر شاخصهای عملیاتی را از اولویتهای اصلی راهآهن برشمرد.
وی با اشاره به جابهجایی ۴۴ میلیون تن بار در سال گذشته، دستیابی به رشد حمل بار در همه ادارات کل مناطق را ضروری دانست و اظهار داشت: تحقق این هدف در راستای برنامه کلان راهآهن برای دستیابی به چشمانداز حمل ۵۴ میلیون تن بار در سال جاری دنبال میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود برای جهش در حملونقل باری روزانه تاکید کرد و گفت: اجرای دقیق برنامههای راهبردی، اتکاء به سرمایه انسانی و تقویت روحیه همبستگی در خانواده راهآهن، زمینه تحقق اهداف تعیینشده و ارتقای جایگاه منطقهای صنعت ریلی کشور را فراهم خواهد کرد.
ذاکری تبادل تجربه میان مدیران مناطق را از عوامل مؤثر در شناسایی راهکارهای نوین و رفع موانع احتمالی در صنعت ریلی دانست و خواستار تلاش مضاعف برای دستیابی به عملکرد مطلوب در حوزه حمل بار و مسافر شد.





