ماندگاری هوای گرم در هرمزگان / دما به مرز ۵۰ درجه رسید

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 10:35
بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان گفت: استان هرمزگان همچنان تحت تاثیر ماندگاری هوای گرم قرار دارد و انتظار می‌رود این روند افزایشی دما با نوسان یک تا سه درجه‌ای تا پایان هفته جاری ادامه پیدا کند.

مجتبی حمزه‌نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شدت گرما در نواحی دور از ساحل، ارتفاعات استان هرمزگان و شهرستان‌های بستک، پارسیان، حاجی‌آباد و بشاگرد محسوس‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای بیشینه در بستک به مرز ۴۹ درجه سانتی‌گراد رسیده و در شهرهای بشاگرد ۴۶، حاجی‌آباد ۴۳ و پارسیان ۴۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شهروندان در ساعات ظهر و اوایل بعدازظهر از ترددهای غیرضروری و قرارگیری در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری شود.

حمزه‌نژاد همچنین با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان، ادامه داد: امروز آسمان استان صاف همراه با غبار محلی و در بعدازظهر برروی دریا با وزش بادهای جنوب غربی تا شمال غربی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دریا در ساعات صبح آرام و از ساعات ظهر با افزایش بادهای جنوب غربی تا شمال غربی به‌ویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد، گفت: توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و صیادی انجام شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.