مجتبی حمزهنژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شدت گرما در نواحی دور از ساحل، ارتفاعات استان هرمزگان و شهرستانهای بستک، پارسیان، حاجیآباد و بشاگرد محسوستر خواهد بود.
وی بیان کرد: در شبانهروز گذشته دمای بیشینه در بستک به مرز ۴۹ درجه سانتیگراد رسیده و در شهرهای بشاگرد ۴۶، حاجیآباد ۴۳ و پارسیان ۴۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه میشود شهروندان در ساعات ظهر و اوایل بعدازظهر از ترددهای غیرضروری و قرارگیری در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری شود.
حمزهنژاد همچنین با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان، ادامه داد: امروز آسمان استان صاف همراه با غبار محلی و در بعدازظهر برروی دریا با وزش بادهای جنوب غربی تا شمال غربی پیش بینی میشود.
وی اضافه کرد: دریا در ساعات صبح آرام و از ساعات ظهر با افزایش بادهای جنوب غربی تا شمال غربی بهویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم خواهد شد.
کارشناس هواشناسی هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد، گفت: توصیه میشود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها بهویژه شناورهای سبک و صیادی انجام شود.













