نصب موقعیت یاب در ناوگان مسافربری بوشهر الزامی شد

خبرگزاری مهر شنبه 09 خرداد 1405 - 10:53
بوشهر- معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از الزام نصب سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی بر روی تمامی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شهابی گفت: راه‌اندازی این سامانه با هدف محاسبه دقیق پیمایش، تخصیص سوخت بر پایه عملکرد واقعی ناوگان، پایش برخط، و ارتقای ایمنی سفرها انجام می‌شود و نقش مهمی در بهبود نظارت و کنترل عملیات حمل‌ونقل دارد.

شهابی تصریح کرد: مهلت‌ تعیین شده برای نصب این سامانه در ناوگان اتوبوسی تا ۱۵ تیر، ناوگان سواری کرایه تا اول شهریور و ناوگان مینی‌بوسی تا اول آبان‌ماه سال جاری تعیین شده است.

وی یادآور شد: عدم نصب سامانه در موعد مقرر، منجر به اعمال محدودیت در اخذ سند حمل و معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر تاکید کرد: استقرار سامانه GPS موجب افزایش دقت نظارت، جلوگیری از تخلفات احتمالی و ارتقای کیفیت خدمات ناوگان مسافری خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: تشکل‌های صنفی نسبت به هماهنگی با شرکت‌های منتخب و هدایت مالکین ناوگان جهت نصب سامانه در اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه اقدام کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.