کاهش 12 درصدی ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا از آغاز جنگ با ایران

خبرگزاری تسنیم شنبه 09 خرداد 1405 - 11:05
آمار‌ها نشان می‌دهد ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا از آغاز جنگ با ایران 12 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ موجودی نفت خام و فرآورده‌های نفتی در آمریکا به دلیل جنگ علیه ایران به طور گسترده‌ای کاهش یافته است،براساس این گزارش که هفته منتهی به 22 می را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا به پایین‌ترین میزان خود  رسیده است و از آغاز جنگ بیش از 12 درصد کاهش یافته است.

جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران ,

کل ذخایر نفت خام 12.4 میلیون بشکه پایین آمده است. این رقم شامل برداشت از ذخیره استراتژیک نفت (SPR) نیز می‌شود. تقاضای پالایشگاه‌ها به نزدیک 17 میلیون بشکه در روز رسیده است. این افزایش تقاضا، دسترسی به نفت برای صادرات را محدود کرده است. به همین دلیل، صادرات نفت خام برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و به 4.4 میلیون بشکه در روز رسید.

در آستانه فصل اوج رانندگی در تابستان، موجودی بنزین به پایین‌ترین سطح فصلی خود از سال 2014 رسیده است. همچنین ذخایر فرآورده‌های تقطیری (مانند گازوئیل و نفت کوره) به حدود 100 میلیون بشکه کاهش یافته است، این میزان در 25 سال گذشته بی‌سابقه است.

جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران ,

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.