نخستین ایثار ماندگار زنجان در سال ۱۴۰۵ ثبت شد

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 11:08
زنجان - ایرنا - مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ثبت اولین ایثار ماندگار استان در سال جاری با اهدای کبد و کلیه‌های بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند خبر داد.

شهریار اماموردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «ناهید احمدی» بیمار مرگ مغزی ۳۸ ساله ساکن زنجان بر اثر خونریزی مغزی در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی این شهر بستری شده بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیماری تلاش پزشکان و کارکنان تلاشگر بیمارستان موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده او انجام شد.

مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی گفت: با کسب رضایت از خانواده او پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، روز گذشته برای اهدای اندام به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اماموردی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.