شهریار اماموردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «ناهید احمدی» بیمار مرگ مغزی ۳۸ ساله ساکن زنجان بر اثر خونریزی مغزی در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی این شهر بستری شده بود.
وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیماری تلاش پزشکان و کارکنان تلاشگر بیمارستان موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده او انجام شد.
مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی گفت: با کسب رضایت از خانواده او پس از تایید مرگمغزی توسط تیم معالج، روز گذشته برای اهدای اندام به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.
اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی میتواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی از جمله روشهای دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شمارهگیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.
اماموردی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا میدهد.
شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.












