آمریکا: توقیف یک میلیارد دلار ارز دیجیتال ایران

عصر ایران شنبه 09 خرداد 1405 - 11:11

آمریکا یک میلیارد دلار ارز دیجیتال ایران را توقیف کرد.

اسکات بیسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد که آمریکا یک میلیارد دلار از دارایی‌های ارز دیجیتال ایران را توقیف کرده است، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به تصمیم نهایی در مورد توافق احتمالی با ایران برای تمدید آتش‌بس و بازگشایی تنگه هرمز نزدیک می‌شود.

به گفته بیسنت، این توقیف بخشی از بخش اقتصادی جنگ ترامپ علیه ایران است، در حالی که گزارش‌ها در مورد اینکه آیا توافق در حال مذاکره شامل آزادسازی برخی از دارایی‌های مسدود شده ایران در خارج از کشور می‌شود یا خیر، متناقض است.

بیسنت روز جمعه در اظهاراتی افزود که هرگونه لغو تحریم‌های مالی و اقتصادی آمریکا علیه ایران تدریجی خواهد بود.

خبرگزاری فارس ایران، به نقل از منابع ناشناس، گزارش داد که توافقی برای آزادسازی ۱۲ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران حاصل شده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.