بلومبرگ: در حمله موشکی ایران به کویت ۵ آمریکایی زخمی شدند

الف شنبه 09 خرداد 1405 - 11:39
به‌گزارش بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه، در پی اصابت بقایای موشک بالستیک ایران به پایگاه آمریکایی علی‌ السالم در کویت، حدود پنج نفر دچار جراحت شدند و دست‌کم یک پهپاد ام‌کیو-۹ ریپر نابود شد و دیگری به‌طور جدی آسیب دید.

به گزارش فارس؛ وبسایت شبکه آمریکایی بلومبرگ امروز گزارش داد که «حمله ایران با موشک بالستیک به یک پایگاه هوایی کویت، باعث جراحات جزئی چند آمریکایی و آسیب شدید به دو پهپاد MQ-9 ریپر شد».

روز پنجشنبه، سنتکام در بیانیه‌ای درباره ماجراجویی خود در آب‌های جنوب ایران در ساعات بامدادی همان روز، مدعی حمله موشکی ایران به کویت شد و آن را «نقض فاحش آتش‌بس» از سوی ایران خواند.

طبق گزارش بلومبرگ به نقل از منبع آگاه ناشناس، پدافند هوایی کویت موشک فاتح-۱۱۰ را رهگیری کرد، اما قطعات پرتابه به پایگاه هوایی علی‌ السالم آمریکا در کویت برخورد کرد.

به گزارش بلومبرگ به استناد منبع مذکور، «حدود پنج نفر، از جمله پیمانکاران و نظامیان دچار جراحت شدند. یک پهپاد ریپر نابود شد و دست‌کم یکی دیگر به شدت آسیب دید که هزینه هر یک از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار است».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌دنبال تعرض سحرگاهی ارتش متجاوز آمریکا به نقطه‌ای در حاشیه فرودگاه بندرعباس با پرتابه‌های هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی به عنوان مبدأ تجاوز هدف قرار گرفت. سپاه این پاسخ را یک اخطار جدی به دشمن توصیف کرد مبنی بر این که تجاوز بدون پاسخ نمی‌ماند و در صورت تکرار، پاسخ ایران قاطع‌تر خواهد بود و مسئولیت و عواقب آن با متجاوز است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.