به گزارش ایرنا، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج روز شنبه در این رابطه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری سنندج هر ساله با آغاز فصل گرما و با توجه به احتمال طغیان آفات گیاهی اقدام به سمپاشی درختان میکند.
میلاد پورانی افزود: طی چند سال اخیر این شهرداری با بهرهگیری از ظرفیت و توان اعضای هیئت علمی دانشگاه و صاحب نظران، استفاده از روشهای نوین و حذف سم و جایگزین مناسب برای این مهم را در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: درسالهای اخیر، شستشوی درختان بهعنوان یک عمل نوین برای حفظ سلامت و شادابی محیط طبیعی مورد توجه این شهرداری قرار گرفته است، برهمین اساس عملیات شستوشو و محلولپاشی درختان در سنندج با رعایت کامل اصول ایمنی و فنی و استفاده از صابون پالیزین و یونیت که از لحاظ زیست محیطی برای سلامت شهروندان آسیبی ندارد، انجام می شود.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج ادامه داد: این اقدام مهم در راستای جلوگیری از طغیان شته، کنترل آفات گیاهی، حذف آلایندهها و سلامت درختان، بهبود شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط زیست انجام میشود.
وی با بیان اینکه در راستای حفظ و نگهداری درختان در مقابل هرگونه آفات عملیات محلولپاشی درختان در سطح شهر از ساعت ۲۳ تا صبح به مدت ۱۵ شب از یکم تا ۱۵ خرداد انجام میشود، افزود: بیشترین آفات درختان مربوط به درخت اقاقیا، زبان گنجشک و نارون است.
پورانی اظهار کرد: شهروندان حدالامکان از تردد غیرضروری و پارک خودروها در زیر درختان و مسیرهای عبوری دستگاه توربولاینر خودداری، پنجرهها و دربهای تراس مشرف به مسیر سمپاشی را بسته و از قراردادن وسایل و مواد غذایی در فضای آزاد ساختمان مانند تراس خودداری کنند.













