به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث و به بهرهبرداری رسید.
یدالله رحمانی اظهار داشت: در سفر رییسجمهور به کهگیلویه و بویراحمد هفت پروژه در بخش بهداشت و درمان استان تأمین اعتبار شد، که یکی از آنان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.
وی تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سال ۱۳۹۲ آغاز و این طرح اکنون به مرحله افتتاح رسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به استان یکهزار و ۸۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شد گفت: این طرح تا قبل از سفر هیات دولت در سال گذشته ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاست.
وی تصریح کرد: دانشکده دندان پزشکی یاسوج که با مساحت ۱۰ هزار مترمربع ساخته شده افزون بر کیفیت بخشی به آموزش دانشجویان،برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم بهویژه اقشار کمبرخوردار جامعه، بهرهبرداری شده است.
رحمانی با بیان اینکه سطح اشغال بیمارستان امام خمینی دهدشت به بیش از ۹۰ درصد رسیده است تاکید کرد: در دولت چهاردهم مجوز ماده ۲۳ بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی دهدشت اخذ شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همچنین مجوز احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی سرطان یاسوج اخذ شده و عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در سفر رییسجمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه بهداشت و درمان استان اختصاص یافت افزود: دانشکده بهداشت و درمان، تکمیل بیمارستانهای لنده، چرام و سیسخت و بیمارستان سوختگی گچساران از دیگر پروژههای مصوب در سفر رییس جمهور به استان است که در دستور کار برای تکمیل قرار دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ۳۰ پروژه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکنون ۱۸ طرح در دولت وفاق ملی تکمیل و بهرهبرداری شد گفت:در اوایل شروع بهکار دولت وفاق ملی معوقات کادر درمان نزدیک به ۲۳ ماه و در برخی بخشها ۱۵ ماه بود اما اکنون این آمار به هشت تا ۹ رسیده است و انتظار داریم کمک شود این آمار به پایینترین سطح برسد.
رحمانی با اشاره به لزوم توجه به تجهیزات بیمارستانی و درمانی و اضافه شدن ۵۵ دستگاه آمبولانس به ناوگان دانشگاه علوم پزشکی استان برای ارائه خدمات اظهار داشت: بیمارستان پاتاوه از دستور کار خارج نشده و با توجه به موقعیت پاتاوه و قرارگیری بر مسیر پرتردد، باید برنامهریزی لازم برای ایجاد مرکز درمانی مورد نیاز با توجه به شاخصهای منطقه و تبدیل شدن به شهرستان در آینده انجام شود.













