نماینده بجنورد: سهم سه درصدی استخدام معلولان باید به‌طور کامل اجرا شود

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 16:26
بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجرای کامل سهم سه درصدی استخدام افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های این قشر در حوزه‌های مختلف کشور به شکل مطلوب استفاده شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی که با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان بهزیستی نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و حمایت مستمر دستگاه‌های اجرایی است.

اشتغال و مسکن؛ مهم‌ترین دغدغه مددجویان

وی با اشاره به مشکلات جامعه هدف بهزیستی افزود: اشتغال و مسکن از مهم‌ترین نیازها و دغدغه‌های مددجویان بهزیستی است و انتظار می‌رود مسئولان با برنامه‌ریزی مناسب زمینه رفع این مشکلات را فراهم کنند.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی می‌تواند زمینه توانمندسازی و حضور موثر مددجویان در بازار کار را فراهم کند.

ضرورت توجه به معیشت کارکنان بهزیستی

شهریاری همچنین به مطالبات کارکنان بهزیستی اشاره کرد و افزود: کارکنان این نهاد شرایط مالی متفاوتی نسبت به بسیاری از کارکنان سایر دستگاه‌ها دارند و لازم است برای بهبود وضعیت معیشتی آنان تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: خدمات بهزیستی نقش مهمی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد و تقویت این مجموعه و رفع مشکلات کارکنان آن می‌تواند به ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی منجر شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای کامل سهمیه استخدامی افراد دارای معلولیت گفت: قانون در این زمینه ظرفیت مناسبی ایجاد کرده است و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به اجرای کامل این سهمیه و بهره‌گیری از توانمندی‌های افراد دارای معلولیت اهتمام جدی داشته باشند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.