به گزارش ایرنا، حسین حمیدی روز شنبه در جلسه وبیناری هماهنگی برنامههای دهه تولید و تجارت اظهار کرد: جایگاه و اهمیت تولید با وجود همه محدودیتها، بهویژه در حوزه انرژی، باید بیش از گذشته برای افکار عمومی تبیین شود.
وی با اشاره به شرایط اخیر کشور افزود: با وجود مشکلاتی که کشور و به تبع آن استان کردستان در ماههای گذشته به واسطه جنگ تحمیلی سوم با آن مواجه شد، روند کار، تلاش و تولید در واحدهای صنعتی متوقف نشد و فعالان این حوزه همچنان به فعالیت خود ادامه دادند.
معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تعدادی از واحدهای تولیدی در نقاط مختلف کشور بر اثر تجاوز دشمنان آسیب دیدند، اما با همت فعالان اقتصادی و حمایت مسئولان، این واحدها بار دیگر به چرخه تولید بازخواهند گشت.
حمیدی با تشریح برنامههای دهه تولید و تجارت در استان گفت: معرفی ظرفیتهای بخش صنعت، معدن و تجارت، حمایت از واحدهای تولیدی و معرفی واحدهای صنعتی نمونه از مهمترین برنامههای این دهه است.
وی افزود: رسالت ما علاوه بر معرفی توانمندیهای تولیدی استان، کمک به افزایش تولید با ارزش افزوده بالا، حمایت از تولیدکنندگان در شرایط سخت، امیدآفرینی، تسهیل فعالیتهای اقتصادی و تامین نیازهای بخش تولید است.
معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین از معرفی تعدادی از واحدهای صنعتی استان به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان واحدهای نمونه خبر داد و گفت: تا ۲ روز آینده فرصت داریم تعداد بیشتری از واحدهای شایسته استان را به این فهرست اضافه کنیم تا در مراسم روز ملی صنعت مورد تجلیل قرار گیرند.
وی یادآور شد: علاوه بر برنامههای ملی، در سطح استان نیز طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد، از فعالان برتر حوزههای صنعت، معدن و تجارت، اصناف، پیشکسوتان، جوانان و بانوان کارآفرین برتر تجلیل خواهد شد.













