محسن بیاتینیا در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، در خصوص شرایط تیم ملی ایران پیش از شروع جامجهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: در اردوی ترکیه تیم ملی کشورمان بازی خوبی مقابل گامبیا به نمایش گذاشت و قطعا کادرفنی در این دیدار نقاط ضعف را بررسی کرد. در خط حمله مشکلی نداریم چون، اما در دفاع ضعف داریم و نمیدانم چرا این مشکل برطرف نمیشود.
وی افزود: به نظرم از الان فقط کادرفنی باید تمام تمرکز خود را روی خط دفاع بگذارد. اگر همچنان در فاز تدافعی ضعف داشته باشیم، قطعا ضرباتی در جامجهانی میخوریم که دیگر نمیتوانیم جبران کنیم. مهمترین موضوع حالحاضر این است که در میانه میدان و خط دفاع ضعفهایی داریم و به همین خاطر مقابل گامبیا گل خوردیم.
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بعد از رفتن کارلوس کیروش، خط دفاع خوبی از تیم ملی ندیدیم. در زمان کیروش ما پورعلیگنجی و حسینی را داشتیم، اما الان بازیکنان ثبات ندارند و اگر کادرفنی به دنبال حل این موضوع نباشد، قطعا به مشکل بر میخوریم و خود بازیکنان بعدها حسرت میخورند.
بیاتینیا یادآور شد: اینکه اکنون تیم ملی بالانس نیست، مقصر کادرفنی است. بازیکنان زیادی در خط هافبک به اردوی تیم ملی دعوت شدهاند، اما در برخی نقاط، کمبود نفرات خوب داریم. این اتفاق باعث شده تیم به یک ثبات تاکتیکی نرسد. در هر صورت امیدوارم بازیکنان بهترین عملکرد خود را جامجهانی به نمایش بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: جوانگرایی زمان خاص خودش را دارد و امیدوارم جوانها افتخار آفرینی کنند. امیدوارم کادرفنی به بازیکنان جوان بها بدهد تا بتوانند با پیراهن مقدس کشورشان بدرخشند.












