معاون رییس جمهور: بخش دولتی باید تا حد امکان کوچک‌سازی شود

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 17:48
زنجان - ایرنا - معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: طبق تئوری‌های نوین مدیریت در سطح جهان، بخش دولتی باید تا حد امکان کوچک‌سازی و کارها به بخش خصوصی یا خیریه‌ها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علاءالدین رفیع‌زاده روز شنبه در بازدید از مرکز خیریه مهرانه استان زنجان در زمینه درمان بیماران سرطانی بر ضرورت برون‌سپاری و کوچک‌سازی دولت اشاره کرد و افزود: فاصله گرفتن حداکثری از تصدی‌گری دولتی و واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی نتایج بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه فضای خیزیه مهرانه فاقد «بوی دولت» و نگاه کارمندی است، گفت: در مقابل، بخش دولتی با ویژگی‌هایی نظیر پیچیدگی‌های اداری، هزینه‌های بالا و فقدان اراده و عشق در کار شناخته می‌شود.

رفیع زاده افزود: موفقیت و پویایی مشاهده شده در این مجموعه، ناشی از اداره آن با عشق و نگاه غیردولتی است که در تضاد کامل با ساختارهای خشک و رسمی دولتی قرار دارد.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تغییر ساختار از دولتی به خصوصی یا اداره کردن دولت به سبک بخش خصوصی، فرآیندی زمان‌بر و دشوار است.

وی تاکید کرد:مجموعه مورد بازدید به عنوان یک «فرهنگ‌ساز» معرفی شده است که می‌تواند الگویی برای تغییر نگرش در مدیریت کشور باشد.

رفیع زاده با اشاره به نمودارهای هزینه‌کرد و پیچیدگی‌های اداری در وزارتخانه‌ها، تأکید کرد: در این مجموعه، خبری از پیچیدگی‌های زائد نیست و همه چیز بر پایه کمک و مشارکت استوار است.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت مدل‌های مدیریتی مردم‌محور و غیردولتی برای افزایش کارایی و ارتقای کیفیت خدمات ضروری است، گفت: پیشنهاد اصلی، انتقال خدمات به بخش‌های غیردولتی، خیریه‌ها و نهادهای مردم‌نهاد است تا خدمات با قیمت تمام‌شده واقعی و با محوریت مردم ارائه شوند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.