چرا بن‌بست آمریکا و ایران ادامه دارد؟

همشهری آنلاین شنبه 09 خرداد 1405 - 17:57
آمریکا به دنبال راهی برای خروج آبرومندانه است، در حالی که ایران هم هیچ قصدی برای تسلیم شدن ندارد.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: نشریه آمریکایی آتلانتیک نوشته است: وضعیت آمریکا در جنگ علیه ایران بیشتر شبیه گیر افتادن در چرخه تکراری شده است تا وضعیتی قابل حل.

هدف‌های اولیه جنگ دونالد ترامپ در برابر ایران بسیار بزرگ و بلندپروازانه بود؛ از مهار برنامه هسته‌ای گرفته تا تغییر رفتار یا حتی تضعیف ساختار قدرت در ایران. اما در عمل، این اهداف به‌تدریج کوچک‌تر و مبهم‌تر شده‌اند.

از سوی دیگر، ایران هم در این درگیری فقط یک بازیگر دفاعی نیست، بلکه به‌نوعی از این وضعیت به‌عنوان ابزار فشار استفاده می‌کند.

ایران تلاش می‌کند هزینه درگیری را برای آمریکا و متحدانش بالا ببرد و نشان دهد که نمی‌توان آن را به‌سرعت و با فشار نظامی به زانو درآورد.

در این شرایط آمریکا به دنبال راهی برای خروج آبرومندانه است، در حالی که ایران هم هیچ قصدی برای تسلیم شدن ندارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.