به گزارش ایرنا، محمدرضا بابایی، روز شنبه در نشست مشترک با «دستیار وزیر و مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه»، «رئیس اداره شرق آفریقای وزارت امور خارجه» و «رئیس امور دفاتر نمایندگیهای داخلی وزارت امور خارجه» جهت هماهنگی و هم اندیشی در خصوص مسائل مربوط به برگزاری چهارمین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا در یزد افزود: این همایش در راستای بسترسازی جهت تسهیل صادرات محصولات تولیدی استان برنامهریزی شده است.
وی با بیان اینکه در دولت چهاردهم شاهد تقویت دیپلماسی اقتصادی استان یزد هستیم ادامه داد: این رویکرد در مسیر توسعه صادرات استان صنعتی یزد با بیش از ۱۰۰۰ نوع کالای تولیدی راهگشا خواهد بود.
این مسوول از برنامهریزی وزارت امور خارجه جهت برگزاری اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا در یزد خبر داد و گفت: با توجه به معرفی ظرفیتهای استان در این رویداد، امکان صادرات مازاد تولید استان و مصرف کشور فراهم خواهد شد.
بابایی در ادامه از «حمل و نقل» به عنوان یکی از اصلیترین چالشهای حوزه صادرات استان نام برد و افزود: تعیین سازوکارهای عملیاتی برای رفع مشکل حمل و نقل تولیدات مازاد استان به کشورهای مختلف از اهداف این همایش است.
وی همچنین بر ضرورت تقویت نقاط ضعف سفارتخانههای ایران در کشورهای خارجی در حوزه رایزنیها و هماهنگیهای اقتصادی و نیز شناخت از ظرفیتهای صادراتی استانها تاکید کرد.
استاندار یزد با ابراز امیدواری نسبت به تسهیل امور صادراتی استان بهواسطه برگزاری اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا خاطرنشان کرد: دعوت از رایزنهای اقتصادی و بازرگانان فعال و برتر کشور به این همایش در معرفی ظرفیتهای صادراتی یزد و ارائه راهکارهای مناسب موثر خواهد بود.
۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت ۶ هزار و ۷۴۴ هکتار در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مورد آن به بهره برداری رسید و مابقی هم در حال تکمیل است.
در استان یزد سه هزار واحد تولیدی فعال است.













